8. srpna 2011

The Rite (2011)

Choosing not to believe in the devil doesn't protect you from him.

zdroj: imdb.com
IMDb. Dobře, jsem asi trošku povrchní... Ale mladý krásný seminarista, sir Anthony Hopkins, Řím, Itálie... Co mě mělo odradit? Dobře, možná žánr. Já sice nejsem na horrory, vyberu si na ně nedívat, pokud nejde nebezpečí zevnitř lidské povahy, ale pár už jsem jich viděla, a tohle byla slabota, spíš triller, i když dobře natočený. Nebo možná jen počítám horror podle lekavých okamžiků a lekla jsem se všeho všudy jednou. Nebo mě prostě neděsí, když lidi ohrožuje démon, ve kterého nevěřím. (Což mě před ním neochrání, že.)

Colina O'Donoghuea (mladý krásný seminarista Michael) jsem nikde předtím neviděla, ale zaujal mě, pro začátek fajn. (A že je kus jsem říkala?) Anthony Hopkins (otec Lucas) klasicky výborný, ale na tuhle roli nemohl být vybraný nikdo jiný čistě proto, že umí jít z člověka na psychopata za tři vteřiny čistého času. Ciarán Hinds (otec Xavier) potěší vždycky, hrozně dobře se mi poslouchá jeho hlas, a Alice Braga (Angeline) je nádherná.

Chvílemi se to jevilo jako celkem slušný kriminální thriller, chvílemi jako něco podivného se SyFy efekty (kůň s červenýma očima etc.), ale celkově to fungovalo. Děj nebyl nijak překvapivý, ale ani neurazil, a bavilo se mně na to dívat.

Jsem schopná si představit ty komentáře, kterými bude film obdařen vzhledem k tomu, že hlavní hrdina hledal sebe a našel Boha. Jsem si jistá, že ani polovina těch lidí si neuvědomí, že tento film nebyl o nic horší, než jakákoli fantasy, kde hrdina pochybuje a na konci v sobě najde sílu na onen poslední souboj. Je to to samo, ať už na konci pochopíte poselství, najdete víru v sebe, v bohy, nebo křesťanského Boha.

Je mi jasný, že haters gonna hate, ale c'mon, když už i já jako totální skeptik jsem schopná takovou víru pochopit a respektovat, proč by i ostatní nemohli otevřít oči? A proč se vůbec namáhám... Prostě, stejně jako u o něco hlubší Doubt celkem nezáleží na tom, jestli jste věřící, nebo ne, ten film je zajímavý a za ty dvě hodiny života stojí. Aspoň mně stály.