21. září 2011

Capote (2005)

More tears are shed over answered prayers than unanswered ones.

zdroj: imdb.com
IMDb. Pokud někdo miluje a uctívá nějakého autora tolik, jako já Capoteho, většinou si chce ponechat určitý obraz, který o něm má. Snažím se nezjišťovat informace, které by mi mohly zničit zážitek ze čtení, ale nemohla jsem odolat. A bylo to dobře.

Nedozvěděla jsem se víc, co bych už nějakým způsobem nevěděla, a to v balení výborné charakterové studie. Podle toho mála záznamů, co jsem viděla, vystřihl Philip Seymour Hoffman Capoteho mimiku, způsob mluvy a celkové chování naprosto na výbornou. Ten vnitřní rozpor byl tak hmatatelný a přirozený, že u mě Hoffmana katapultoval na hereckém nebi ještě výš, než jsem ho dosud měla (a to byl hodně vysoko!).

Ani zbytek obsazení nebyl špatný - Catherine Keener (Harper Lee) měla zvláštní důstojné kouzlo, Clifton Collins Jr. (Perry Smith) byl přesně ten Perry, kterého jsem viděla před očima při čtení Chladnokrevně, a fakt, že jsem většinu tváří neznala mě aspoň nerozptylovala od děje. Capote je hodně kvalitní film, který doporučuji i těm, kteří s o Capotem vůbec nic neví.