20. října 2011

Another Country (1984)

You still believe some people are better than others because of the way they make love.

zdroj: imdb.com
IMDb. Film jsem našla při hledání dalších společných děl dvojice Firth & Everett, protože jsou prostě dohromady naprosto ničiví. Another Country je rozhodně nejtvrdší, co jsem s nimi zatím viděla.

Guy Bennett (Rupert Everett) je typicky everettovská postava, která to na chlapecké škole už dělala s kde kým, aniž by si ten zbytek uvědomil, že to není nuda a ryze chlapecké prostředí, co to v něm vzbuzuje, nýbrž jeho sexuální orientace. Tommy Judd (Colin Firth) je komunista, kterého tam ještě nikdo nepřeřízl. (Nebojte se, nezamilují se do sebe.) Oba jsou svým způsobem pro svoje okolí nepřijatelní (no commies, no queers), a oba na to docela tvrdě v závěru filmu přijdou.

Herecké obsazení, doplněné ještě o Caryho Elwese (James Harcourt), bylo skvěle vybrané. Trochu problém jsem měla s výpravou, segmenty se starým Guyem jsem nepochopila, ale i tak se mi to líbilo.