21. října 2011

Blade Runner (1982)

Quite an experience to live in fear, isn't it?

zdroj: imdb.com
IMDb. Co jsem se během své posedlosti koukat na filmy naučila je, že je fakt není dobrý dívat se na něco s tím, že je to filmová legenda a že to bude dobrý. Nechci tím říct, že je Blade Runner špatný, to vůbec ne, navíc určité pasáže jsem si užila opravdu hodně, jen to asi není tak úplně film pro mě.

Chvíli mi trvalo, než jsem vůbec pochopila, o co jde, a ani by tak nevadilo, že to mělo takovou temnou atmosféru (naopak, tu já ráda), ale přišlo mi to takový... suchý. Harrison Ford (Rick Deckard) dostál svému typu rolí - hraje snad jediné hrdiny, co spíš dostávají na zadek, než aby zadky zakopávaly, a vždycky nakonec přežijí jenom dík zásahu shůry, deus ex machina.

Image Sean Young (Rachael), hlavně na začátku filmu, byla výborná. Rutger Hauer (Roy) a jeho postava by mě asi hodně zajímaly, kdybych neměla pocit, že se dívám na nějakého přeživšího SS-Gruppenführera. Daryl Hannah (Pris) byla prostě výborná a hned bych se za Pris převlíkla na maškarní.

Za co tomu filmu musím přičíst body k dobru, i kdyby byl špatný (a znovu opakuji, že není, navíc má jedno prvenství - u žádného dalšího se mi nestalo, že bych ho v polovině vypnula, podívala se na jiný a pak ho dokoukala), byly naprosto výborné kostýmy, které kupodivu zase tolik neodpovídaly kulisám, které se mi nelíbily vůbec (aneb jakýsi postapokalyptický svět, kde je věčně tma a na ulicích bordel a kouř, to mi nic neříká).