9. prosince 2011

Strike Back: Series 1

Are you a good man sent by God, Mr Porter, or evil, not to be trusted?


1.01-02 Iraq (Part 1-2) - 1.03-04 Zimbabwe (Part 1-2) - 1.05-06 Afghanistan (Part 1-2)

zdroj: imdb.com
Strike Back jsem napoprvé přešla, ale pak, hledíc na fotky jistého švarného vojáka, mini-sérii znovu stáhla a pustila. Ze začátku jsem tomu moc nedávala, první a druhý díl pouštěla váhavě, ale už v polovině druhého mě to chytilo natolik, že další čtyři jsem sjela na jeden zátah a nelitovala ani minuty. Ačkoli na tyhle bojovky a dramata z válečné zóny nejsem, tohle mě dostalo - zaprvé, řešily se dohromady tři dějové archy, zdánlivě společně nesouvisející, a pěkně za sebou, a zadruhé, byla tam jedna velká linka, která na konci nádherně vygradovala a která mě držela napjatou.

Richard Armitage (John Porter) je výborný herec, to víme dávno, je hot, to taky víme dávno, a myslím, že v této roli dostal spoustu prostoru a nádherně se předvedl ze všech stran, totálně jsem se do Johna zamilovala. Fakt, že byl neustále polonahý a v kondici a potetovaný a hot tomu jen napomáhal. Andrew Lincoln (Hugh Collinson) znovu ořekvapil - už to pro mě dávno není jen ten zamilovaný slaďák z Love Actually a jeho postavu jsem si užila, byla skvěle napsaná, žádný prvoplán. U Katie Dartmouth (Orla Brady) mě trochu mrzelo, že tam nebyla víc, ale ani tak neměly dámy špatné zastoupení - jak Layla (Jodhi May), tak Danni (Shelley Conn) se mi líbily. Hlavně tedy Layla, už jen proto, že měla víc prostoru.

Největší překvapení ale přišlo, když na mě ve čtvrtém díle vyskočil Toby Stephens (Frank Arlington), o kterém jsem nevěděla dopředu. Thornton a Rochester v jedné mini-sérii? Ježíšek letos dorazil brzy! (Ještě, že neměli žádnou společnou scénu, to bych asi explodovala.) Poslední dva díly mě také překvapily humorem, docela jsem se pobavila - tedy samozřejmě až na ten konec.

Ani jsem v závěru nevěděla, jestli být šťastná, že to John přežil, nebo nešťastná, že to dopadlo, jak to dopadlo. Nicméně natočené to bylo skvěle, s příběhem, charaktery a obsazením jsem byla mimořádně spokojená - hodně se mi to líbilo. K tomu seriálu mě ale nikdo nedostane, pěkně děkuji. Odmítám budoucnost, ve které John nedorazil v pořádku domů.