23. července 2012

The L Word: Season 3 & 4

| Season 1 & 2 | Season 3 & 4 | Season 5 & 6 |
_______

Lovely, lissome ladies. Lecherous, leering lotharios.


Season 3
3.01 Labia Majora - 3.02 Lost Weekend - 3.03 Lobsters - 3.04 Light My Fire - 3.05 Lifeline - 3.06 Lifesize - 3.07 Lonestar - 3.08 Latecomer - 3.09 Lead, Follow, or Get Out of the Way - 3.10 Losing the Light - 3.11 Last Dance - 3.12 Left Hand of the Goddess

zdroj: imdb.com
Třetí řada opět začala naprosto šokujícím způsobem, čili totálně překopala konec děje z druhé. Otevřela se tím, že Dana (Erin Daniels) a Lara (Lauren Lee Smith) jsou zase spolu a Alice (Leisha Hailey) je z kola ven. Tenhle krok jsem popravdě nepochopila a hlavně, nepobrala jsem ten segment Alice na drogách. To mělo být vtipné, nebo jsem se měla cítit trapně? Kit (Pam Grier) a Angus (Dallas Roberts) byli dokonale sladcí. Zaskočilo mě Kitino těhotenství na konci a čekala jsem, že to tak dopadne, ale Angus se zachoval zlatě. Ta sociální pracovnice u Tiny (Laurel Holloman) a Bette (Jennifer Beals) byla totálně na kulku zvlášť, když ji hrála neuvěřitelně protivná Cynthia Stevenson (zajímalo by mě, jestli ta ženská umí hrát někoho příjemného, nebo aspoň někoho, kdo nevadí, nebo je to s tím hlasem a obličejem nemožné). A vůbec, celá Tinina a Bettina zápletka byla vyčichlá. Tina mi začala být protivná, Bette už tolik nemiluji a když se pak rozešly? Tina mě přestala bavit - v páru jsem ji měla docela ráda, ale sama za sebe mě otravuje. A Bette nenapadlo nic lepšího, než uvést Angelicu. Hloupé, hloupé, hloupé. Helena (Rachel Shelley) šla úplně mimo a její zápletka mě nebavila. Ale její kamarádství s Alice bylo super. Jenny (Mia Kirshner) pořád miluji a jsem v extázi, že ji konečně publikovali. Vztah Shane (Katherine Moennig) a Carmen (Sarah Shahi) postaral o pár dokonalých scén, jako například tu s hasícím přístrojem, ale jak Shane požádala Carmen o ruku, smrdělo to. A že Shane utekla od oltáře - smutné, ale očekávatelné.

A pak konečně akta, kterým jsem se do této chvíle vyhýbala - Dana a její rakovina. Naštvalo mě, když ji dostala, už je to docela klišé (čímž to nechci zlehčovat pro ty, kterých se to týká, myslím dějově) a nevěděla jsem, proč to tam je. Když pak Dana zemřela, nebyla jsem schopná slova. Pořád tomu nevěřím. A to si to ani nenechali do finále. Nikdy, nikdy, nikdy jim tu zbytečnou smrt neodpustím, Danu jsem milovala. Last Dance byla dokonalá vzpomínková epizoda (žádná laciná clipshow), konec 3. řady jsem obrečela jak želva. RIP, Dana, you will be loved. Ale abych nekončila tak smutně, Alan Cumming (Billie Blaikie), navíc bez amerického akcentu, byl zase prostě dokonalý.

Season 4
4.01 Legend in the Making - 4.02 Livin' La Vida Loca - 4.03 Lassoed - 4.04 Layup - 4.05 Lez Girls - 4.06 Luck Be a Lady - 4.07 Lesson Number One - 4.08 Lexington and Concord - 4.09 Lacy Lilting Lyrics - 4.10 Little Boy Blue - 4.11 Literary License to Kill - 4.12 Long Time Coming

zdroj: imdb.com
Dana chybí, fakt chybí. Chci Danu zpátky. (Ale jak se ve finále zjevila Alice, aby s ní probrala Tashu, to byl výborný nápad. Normálně moc nemám ráda tyhle zjevení/duch/představa whatevs, ale Dana! Nádherná symkolika.) Carmen mi nechybí. Místo nich dvou tu máme Phyllis (Cybill Shepherd), která podle mě opravdu nebyla potřeba, dokonalou Papi (Janina Gavankar), a její kámošku Tashu (Rose Rollins), která mě z těch nových postav potěšila asi nejvíc, protože je zajímavá. Její vztah s Alice byl super. Líbilo se mi, že Alice vypadala opravdu zamilovaně, což bylo popravé od Dany a byla jsem za ni šťastná. No a pak samozřejmě nová Jodi Lerner (Marlee Matlin). Má šťávu, navíc se mi Bette líbí v relationship drama, které se netýká trapné Tiny. To gesto ve finále - ten znak od Bette pro Jodi - dokonalost! Miluji ty dvě dohromady a hrozně nechci najet na pátou řadu a zjistit, že se rozešly a Bette je zpátky s Tinou. Ani tak ne proto, že nemám ráda Tinu, jako spíš proto, že je to jak Hank a Karen v Californication: neumí spolu být, ale budou to zkoušet a cpát nám to horem dolem pořád dokolečka. Helenina zápletka - održíznutí od financí - tentokrát baví, to byl výborný nápad její výborné matky (Holland Taylor), která už od první řady perlí vždycky, když je na scéně. Max (Daniela Sea) mě konečně bavil trochu víc. Tininy peripetie mě byly brutálně nezajímavý.

Myslím, že nejpůsobivější zápletky měly tuhle sezónu Jenny a Shane. Nejprve Shane a Shay (Aidan Jarrar). Shane byla jako rodič výborná a myslím, že i jí to hodně pomohlo, aby se vyrovnala sama se sebou a uchopila pořádně život. Bylo hnusný, jak se objevil jejich otec (Eric Roberts) a všechno, co pro Shaye Shane udělala, bylo víceméně v niveč. A pak mě překvapilo, jak se Shane po Carmen znovu vehnala do dalšího vztahu s Paige (Kristanna Loken) a ještě víc mě překvapilo, že se stěhují k sobě. Docela jsem to Shane i přála, protože Shay jí prospěl, ale zároveň nevěřím tomu, že to klapne.

Co se týče Jenny - stále ji miluju, ale vytočila mě s tím starým psem, kterého nechala utratit, aby se dostala k přítelkyni 'vagina wig'. Ale zase lepší, kež kdyby si pořídila psa a otrávila ho. Ale stejně to bylo krutý. Nicméně i tak mám v celé té válce Jenny vs. Tina jasného vítěze. Možná nadržuju Jenny, protože ji miluju, ale je fakt, že s ní Tina nemluvila od začátku narovinu, lezla jí do zadku, pak na ni byla vytočená, že Jenny upřednostňovala byznys před 'přátelstvím', což Tina sama dělala na začátku celé té kauzy. Dost souhlasím s tím, co jí Jenny řekla. A co se týče Jenny a Lez Girls, mám ji odsuzovat za něco, co udělal McGee v NCIS a přišlo mi to vtipný? Na jednu stranu jako kamarádka chápu ostatní, že nevěděly, co z toho si Jenny vymyslela a co si o nich za jejich zády fakt myslí, ale zase chápu Jenny jako autorku - některé věci by se měly brát s nadhledem. Je fakt, že Jenny má gigantické ego a zbytečně se urážela místo, aby se otevřela připomínkám ostatních, ale ostatní (jmenovitě Tina a Bette) se taky neoběžovaly (kromě Alice, se kterou to nějak vyřešily) rozumně mluvit, jen nadávaly a stěžovaly si, jak je Jenny příšerná kamarádka. A fakt, že to Shane přešla bez problému asi ukazoval, že to v té knížce nebyla taková hrůza. Nebo se jen jako jediná umí brát s nadhledem.

Hrozně mě potěšila camea Mariny (Karina Lombard), líbilo se mi, jak ji vrátily. Už mi nechybí tolik, jako dřív, teď mi mnohem víc chybí Dana, ale stejně jsem byla nadšená. Deanne Bray (Amy Reed) a Heather Matarazzo (Stacy 'vagina wig' Merkin) byly taktéž skvělé.