22. května 2013

Once Upon a Time: Season 2

| Season 1 | Season 2 | Season 3 |
_______


2.01 Broken - 2.02 We Are Both - 2.03 Lady of the Lake - 2.04 The Crocodile - 2.05 The Doctor - 2.06 Tallahassee - 2.07 Child of the Moon - 2.08 Into the Deep - 2.09 Queen of Hearts - 2.10 The Cricket Game - 2.11 The Outsider - 2.12 In the Name of the Brother - 2.13 Tiny - 2.14 Manhattan - 2.15 The Queen Is Dead - 2.16 The Miller's Daughter - 2.17 Welcome to Storybrooke - 2.18 Selfless, Brave and True - 2.19 Lacey - 2.20 The Evil Queen - 2.21 Second Star to the Right - 2.22 And Straight on 'Til Morning

zdroj: imdb.com
Oblíbené epizody: Broken, We Are Both, Child of the Moon

První řada Once Upon a Time byla naprosto perfektní. Druhá řada šla do kytek tak rychle, že jsem musela hodně pátrat v paměti, jestli vůbec někdy byla dobrá. Pár matných případů jsem našla, ale nebylo toho příliš. Ale abych byla spravedlivá, začala docela slibně. Dostala jsem něco, co jsem si opravdu přála - Charming (Josh Dallas) a Snow (Ginnifer Goodwin) se konečně setkali s Emmou (Jennifer Morrison) jako se svou dcerou a jestli mě něco skutečně během druhé série bavilo, tak to bylo právě jejich sbližování. Se Snow se Emma sbližovala dost, s Charmingem toho už bylo méně, ale na konci působili jako fajn rodinka, i když zcela nekonvenční, a to se mi líbilo.

Taky se mi líbilo, že bylo víc Belle (Emilie de Ravin) a že hledala sama sebe. Lacey, její Storybrooke já, se kterou se vytasili později, byla hrozná, naštěstí se jí zase rychle zbavili. Ruby / Red (Meghan Ory) dostala taky víc prostoru, ale mohlo toho být ještě trochu víc. Hodně se na scéně potulovala Reginina matka Cora (Barbara Hershey), která mi vadila, pila mi krev a to i po své smrti, blech. To samé Killian Jones / kapitán Hook (Colin O'Donoghue), který byl sice hot, ale naprosto zbytečný, otravný, neschopný a při představě, že se stejně jako u Reginy (Lana Parrilla) budeme muset dívat na to, jak se pokouší napravit a nejde mu to, se mi zvedá kufr.

Co se týče děje, tak napřed se Snow a Emma motaly v tom, co zbylo z pohádkové říše. Nelíbilo se mi, jak bylo dění roztříštěné zvlášť, když to bylo ale hrozně nevyvážené. Sice to přivedlo nové postavy jako Mulan (Jamie Chung), Šípkovou Růženku Auroru (Sarah Bolger) a jejího prince Phillipa (Julian Morris), ale všichni byli tak nějak na levačku a hrozně nevyužití, zklamalo mě to. Taky jsme se tak setkali s Lancelotem (Sinqua Walls). To spolu s vědomím, že Whale (David Anders) je -gasp- Victor Frankenstein, mě přimělo očekávat, že si to tam přihasí Sherlock Holmes /který by tam byl, ale naštěstí nedostali práva/ a třeba ještě Heathcliff, který může rovnou přijet na dinosaurovi.

Celkem se mi ulevilo, když se Emma a Snow konečně vrátily do Storybrooke, ale ne na dlouho. Pak teprve začalo pořádné peklo s neuvěřitelně stupidními zápletkami. Za jednu z nejhorších epizod vůbec považuji Tallahassee - dají čtyřiatřicetileté Jennifer Morrison hipster brýle a já mám věřit, že jí je osmnáct? A fakt, že byla ta epizoda naprosto o ničem a přesto se od ní odvíjel celý další děj, o něčem vypovídá.

Napřed tam dělali bordel Cora a Hook, pak jeli Emma, Henry (Jared Gilmore) a Rumple (Robert Carlyle) do NYC, aby konečně teda našli Rumpleova syna. Ukázalo, že Baelfire není nikdo jiný než -gaps- Neal (Michael Raymond-James), Henryho otec a Emmina pravá láska. (Povolení zvracet je uděleno.) Scénáristé nejspíš v tomto bodě došli k závěru, že to ještě není dost stupidní, takže přitáhli Grega (Ethan Embry), jež býval kdysi malým spratkem, který nerad Regininy lasagne a jehož otce Regina krouhla, a Nealovu nanicovatou milenku Tamaru (Sonequa Martin-Green), o které se ukázalo, že je taky Gregova milenka a všichni pracují pro velké spiknutí, které chce vyhladit všechny pohádkové bytosti. Už plníte druhý kýbl, co?

Ze starých známých zesnulých se objevili James, Davidův "zlý" bratr-dvojče, se kterým musela být fakt sranda (Tiny), a "the hottest sheriff to ever sheriff" Graham (Jamie Dornan, Welcome to Storybrooke). Mimo výše zmíněné a základní obsazení z jedničky nám ukázali Milah (Rachel Shelley), Baeho matku, Rumpleovu manželku (které vytrhl srdce, drahoušek) a Hookova pravá láska (ano, taky si myslím, že pro druhou řadu importovali scénáristy z Jižní Ameriky). Dále se objevili Annabeth Gish (Anita, Child of the Moon), Rena Sofer (Eva, The Queen Is Dead), Lesley Nicol (Johanna, The Queen Is Dead), dokonalá Rose McGowan (mladá Cora, The Miller's Daughter) a Tom Ellis (Robin Hood, Lacey).

Finále: Všechno to nakonec vyústilo v unesení Henryho (kterého už by mohl někdo zabít, neb ten spratek mě ničí ještě víc, než jeho otec) Tamarou a Gregem neznámo kam, Nealovo transportování do pohádkové říše za Mulan, Phillipem a Aurorou (zatímco si všichni dojemně myslí, že je mrtvý), a odcestování všech přítomných (kromě Belle a Red) s Hookem na lodi do Země nezemě, protože to všechno dává naprostý smysl.

S tím, jak to bylo rozehrané, se ale ani nic lepšího udělat nedalo, a i já musím uznat, že finále mělo pár pěkných momentů - Hook zase dostal pěstí, Regina a Emma se týmovaly, to mám vždycky ráda, Lacey šla do háje a Belle je zpět, a ta myšlenka road-tripu na další řadu není špatná, ačkoliv se mi příčí, jak jsou všichni najednou kamarádi. Nicméně pořád je tam to dementní spinkutí, Greg a Tamara, které jim prostě neodpustím.

Problém totiž není jen v takovém množství nových postav a zápletek místo, aby se pracovali s postavami, které předtím celou sezónu představovali a nastavovali vztahy mezi nimi. Problém je i tom, jak hrozně se opakují. Každá Reginina backstory je o tom, jak vlastně vůbec nechtěla být špatná, jen jí chudákovi pořád někdo ubližoval. Stokrát nám ukážou, jak chtěli být Snow a Regina kamarádky, ale vždycky se jim to nepovedlo. Pořád všechno dokola... I ty nové postavy, které vznikají, jsou všechny podle jedné šablony.

Nevím, jestli se mi do další řady chce, ale asi ji zkusím. Přesto má pro mě asi víc šancí chystaný spin-off, Once Upon a Time in Wonderland.