28. června 2014

Once Upon a Time: Season 3

| Season 1 | Season 2 | Season 3 |
_______


3.01 The Heart of the Truest Believer - 3.02 Lost Girl - 3.03 Quite a Common Fairy - 3.04 Nasty Habits - 3.05 Good Form - 3.06 Ariel - 3.07 Dark Hollow - 3.08 Think Lovely Thoughts - 3.09 Save Henry - 3.10 The New Neverland - 3.11 Going Home

zdroj: imdb.com
Druhá řada mě svou překombinovaností a přeplácaností tak znechutila, že se mi do třetí vůbec nechtělo. Nastřádala jsem si to s tím, že když už to dělí do dvou bloků o jedenácti epizodách, tak těch prvních jedenáct dám najednou. Trvalo mi to ale ještě chvíli po dovysílání, než jsem to sjela, protože to, co jsem se dozvídala v průběhu, mě jen dál odrazovalo. Nakonec - možná proto, že jsem čekala bezduchou slátaninu - mě to docela bavilo, nebylo to vůbec tak hrozné a chytlo mě to natolik, že jsem to sjela za jeden den.

S tím odjezdem do Neverlandu, jak to měli nastavené na konci druhé série, se nic moc dělat nedalo než to, co udělali. Ale poprali se s tím se ctí, pronásledování Pana (Robbie Kay) a záchrana Henryho (Jared Gilmore) jim držela pohromadě celkem fajn, ačkoliv mně osobně by vůbec nevadilo, kdyby Henryho nezachránili, ten spratek fakt přežije všechno. Peter Pan byl celkem fajn záporák, bylo z něj dobře na blití, ale ten twist na původní pohádku kolem něj docela zabili a fakt, že je to Rumpleho (Robert Carlyle) otec je podle mě příliš, šlo to udělat i bez toho, aby byli všichni do rodiny třikrát dokola.

Tink(er Bell) (Rose McIver) byla rozhodně nejzajímavější víla, se kterou přišli, její backstory s Reginou (Lana Parrilla) byla skvělá, doufám, že by teď mohly být kamarádky. S Ariel (JoAnna Garcia Swisher) mě potěšili - je stejně roztomilá jako původní kreslená a ten twist na její příběh byl fajn. Nevadilo by mi, kdyby se ještě objevila a kamarádila s Belle (Emilie de Ravin). Staří známí Phillip (Julian Morris), Aurora (Sarah Bolger) a Mulan (Jamie Chung) byli bohužel úplně zbyteční, stejně jako ten pokus o LGBT zápletku, který tam byl vyloženě, aby se vlk nažral, ale koza zůstala celá. Přitažení do děje Robina Hooda (Sean Maguire) a jeho zpřístupnění Regině, které zabilo původní příběh, to snad není nemá cenu komentovat.

Stejně mimo mi přišla i ta vedlejší zápletka, kdy se po Emmě (Jennifer Morrison) hází penisy, konkrétně těmi kapitána Hooka (Colin O'Donoghue) a Neala (Michael Raymond-James). S Nealem, který má být její true love, má nulovou chemii, a Hook bije ženský. Fakt, že jsem si to musela připomenout, protože jeho postava měla nějaký vývoj (a je tam s Emmou aspoň stopa chemie), ukazuje, že se s tou postavou aspoň slušně popasovali, ale Neal je pořád marnost nad marnost. Snow (Ginnifer Goodwin) a Charming (Josh Dallas) mě jako obvykle víc bavili ve FTL flashbaccích než v současnosti a jejich zápletka mě nechala docela chladnou, ale Charmingova a Hookova (b)romance to celé prosvětlovala.

Těch jedenáct epizod mě překvapivě bavila Regina, konečně z ní přestali dělat všemi využívanou chudinku a nechali ji překročit svůj stín. Fakt, že si ten spratek konečně uvědomil, kdo mu vytíral zadek od malička a kdo je tudíž jeho skutečná matka, dost pomohl. Doufám, že ten její vývoj zase nepokazí, povedl se jim. Naopak co se týče Rumpleho, tam to na nebevzetí bylo až moc rychlé, vůbec ne tak organické jako u Reginy, ale konec byl velkolepý. Trochu to kazí fakt, že určitě zase obživne, ale i tak fajn.

Skutečný problém mám snad jen s tím koncem, který scénáristé prostě neumí udělat tak, aby to zase celé nerestartovali někam pod kletbu a amnézie a tak. Uznávám, že se jim to povedlo emotivně a kdybych nepřišla o schopnost být u seriálů napjatá, tak bych i byla, ale zase budeme Emmu přesvědčovat o tom, že je dcera Sněhurky a jejího prince, a Regina bude zase zlá potom, co ušla takovou cestu, a vůbec. To mě trochu mrzí a sebralo to Going Home glanc, ale jsem zvědavá, jak budou pokračovat. Znovu oživili můj zájem.


3.12 New York City Serenade - 3.13 Witch Hunt - 3.14 The Tower - 3.15 Quiet Minds - 3.16 It's Not Easy Being Green - 3.17 The Jolly Roger - 3.18 Bleeding Through - 3.19 A Curious Thing - 3.20 Kansas - 3.21 Snow Drifts - 3.22 There's No Place Like Home

zdroj: imdb.com
Přiznám se, že když přišli s Wicked Witch of the West (Rebecca Mader) a Oz realitou, měla jsem trochu strach, protože to zbožňuju. Trnula jsem nad tím, jestli zkusí The Wizard of Oz, The Wonderful Wizard of Oz nebo Wicked a vůbec jsem byla nejistá, jak s tím velkým archem navážou na první polovinu série, která v posledních pár minutách Going Home už zápletku nastavila. Nakonec nic z toho nebyl problém - twist na původní příběh byl fajn, Oz kulisy a narážky v malé míře i povedené. I Zelena, jak se Wicked Witch of the West jmenovala, mi byla docela sympatická a trochu jsem s ní soucítila. Nicméně měla plus, že ji jako jednoho z mála záporáků pořád jen neomlouvali.

Celkově mi přišla druhá polovina třetí řady lepší než ta první. Potěšil návrat Rose McGowan jako mladé Cory (Bleeding Through) a že se objevila Ariel (JoAnna Garcia Swisher, The Jolly Roger), i když to tak úplně nebyla ona. Z pohádek nám ukázali nový pohled na Rapunzel (Alexandra Metz, The Tower), kterou hezky otočili ohledně toho, kdo byl vlastně čarodějnice. Na konci finále jsme zahlédli kousek Frozen, čehož se docela děsím.

Epizodám hodně pomohlo, že Zelenin plán byl poměrně jednoduchý a děj postupoval podle něj, nijak zbytečně to neroztříštili, jak mají ve zvyku. Tuhle sezónu mě bavila Regina (Lana Parrilla) a její vztahy se Snow (Ginnifer Goodwin) a i Emmou (Jennifer Morrison). Ta mě naopak stále nebaví, epizody centrované na ni nejsou úplně moje gusto (a nechápu její garderobu), ale odpustím jim to čistě proto, že byl dost utlumený Henry (Jared Gilmore), kterého nemůžu vystát. Poměrně hezký prostor dostali i Charming (Josh Dallas) a Belle (Emilie de Ravin). Robert Carlyle (Rumpelstiltskin / Gold) si dokonce i docela zahrál.

Co se týče horkých akt Hook (Colin O'Donoghue) a Emma, jsem toho názoru, že pokud má Emma s někým chemii, tak spíš s tím stromem, na který šla s motorovkou hned ve druhé epizodě první řady, než s Hookem, ale Hook sám o sobě mě docela baví. Tu postavu si postavili celkem problematicky (fakt neměl fackovat ženský), ale docela se i někam posunuje, takže to chválím. A má dobré hlášky. Ohledně další fanouškovsky diskutované události, smrti Neala (Michael Raymond-James), můžu říct jen že jsem za to ráda, stejně byl úplně zbytečný.

Absolutně ovšem nechápu existenci poslední dvojepizody, Snow Drifts a There's No Place Like Home. Jeden z mých nejoblíbenějších flashbacků v seriálu bylo právě první setkání Snow a Charminga, které úplně přepsali, a první verze se mi líbila o dost víc. Upřímně nevím, k čemu to celé mělo sloužit - donutit nás shippovat Captain Swan? To spíš půjdu do Swan Queen. Evidentně došlo ke špatnému načasování vyvrcholení zápletky se Zelenou, jinak si to neumím vysvětlit. A konec s přitažením Marian (Christie Laing), takže Robin Hood (Sean Maguire), dosud okouzlený Reginou, okamžitě otočil? S tím taky budou muset něco udělat, to neberu.

Ačkoliv mám určité už zmíněné obavy, do čtvrté sezóny půjdu. Sice mi trvá donutit se na to podívat, ale pak mě to vždycky chytne tak, že jedu epizodu za epizodou. A to se počítá.

EDIT 2015: Po zprávách z dění 4. série na to dlabu, mám jen jedny nervy a nebudu je plýtvat na seriál.