7. května 2013

The Following: Season 1

| Season 1 | Season 2 |
_______

It is through death that we both live.


1.01 The Following - 1.02 Chapter Two - 1.03 The Poet's Fire - 1.04 Mad Love - 1.05 The Siege - 1.06 The Fall - 1.07 Let Me Go - 1.08 Welcome Home - 1.09 Love Hurts - 1.10 Guilt - 1.11 Whips and Regret - 1.12 The Curse - 1.13 Havenport - 1.14 The End Is Near - 1.15 The Final Chapter

zdroj: imdb.com
The Following začalo výborně, snad jako nejlepší novinka sezóny. Mělo to skvělý nápad, námět, spád a herecké obsazení. Celkem rychle se to ale vyvinulo v jednu z největších slátanin, které jsem kdy viděla. Když máte skupinu "dobrých" bojujících proti skupině následovníků sériového vraha, který si vytvořil přímo nadšený kult, potřebujete prostě, aby ti dobří nebyli namachrovaní idioti a nedělali jednu botu za druhou. A když je takhle napíšete, je to nejspíš proto, že nejste schopní jinak to natáhnout na patnáct epizod, a celé to vyzní tak nějak trapně.

James Purefoy byl jako Joe Carroll úplně famózní. Ať už jako chladný vězeň/uprchlík/vůdce kultu, který měl všechno pod kontrolou (nebo si to aspoň myslel), přes psychopata na pokraji nervového zhroucení, který vyšiluje a má všeho dost, až po úplný konec. Byl to prostě zase kousek skvělé herecké práce a ať už byl scénář jakýkoliv (tím myslím z velké části prostě špatný), tahle role byla napsaná prostě skvěle a dala Jamesovi hodně prostoru. Ryana Hardyho (Kevin Bacon) jsem chtěla mít opravdu ráda, ale jeho chlast, arogance a celkově chování to znemožňovalo. Pokud mířili na to udělat hlavního hrdinu atypicky nelíbivého, povedlo se jim to. Nemohli ale čekat, že mu budu schopná fandit.

Joeova ex a Ryanova velká láska Claire (Natalie Zea) mi většinu času nehorázně pila krev a ten harant (Kyle Catlett) mi nemohl být ukradenější. Co se týče zbytku klaďáků, tak Mike Weston (Shawn Ashmore) mě příliš za srdce nechytil. Tedy do té doby, než jsem si uvědomila, že on je patrně ta jediná čistá duše (možná krom Joeyho, ale jak říkám, ten mi spíš zavazel), která tam je. Parker (Annie Parisse) byla zjevně od začátku nastrčená tak, abychom si mysleli, že je skrytý follower, ale nebyla. Tak nějak nedokázali, aby mi na ní záleželo, takže cliffhanger The End Is Near tak nějak vyzněl do prázdna. A zbytek "klaďáků" jsem tak nějak ignorovala, vadilo mi, že byli všichni psaní jako tupci.

Co se týče followers, tam to bylo trochu lepší. Jacob (Nico Tortorella) a Paul (Adan Canto) mě tedy moc nebrali - dokonce jsem většinu času nevěděla, který je který. Až když Jacob zabil Paula, konečně jsem se zorientovala. Niceméně mě bavila ta domácnost ve třech mezi jimi dvěma a Emmou (Valorie Curry). Když už jsme u ní, asi jsem v menšině, ale skutečně ji miluji. Byla minimálně stejně narušená jako Joe, ale uměla si poradit a byla asi zdaleka nevýkonnější z Joeových followerů. Celkem výkonný se zdál i Roderick (Warren Kole), ale ten nakonec vypadl z kola a zase tolik mě to nebolelo. Když Emma zabila Jacoba, měla jsem ji snad ještě radši - nechápu, co všichni na Jacobovi měli.

Prvních pár dílů, když byl Joe ještě ve vězení, bylo celkem zajímavých, ale opravdu jsem si to začala užívat až s tou malou rodinkou přátelských psychopatů v jednom domě. Navíc jsem si hodně užívala milostné scény mezi Joeem a Emmou. Oba krásně narušení... Prostě to potvrzuje několikrát v seriálech omýlaný fakt, že šílení mají ten nejlepší sex. Myslím, že měli skvělou chemii, a nebýt té zpropadené Claire, mohla to být ještě sranda.

Když byly před finále dvě postavy - Parker a Claire - v přímém ohrožení života, téměř jsem padla na kolena a modlila se, aby Claire konečně oddělali. Moje láska k Joeovi už by nemohla být větší, kdyby tu kozu konečně zařízl. Parker mě příliš nebrala, jak jsem psala výše, ale její konec mě dostal, to bylo opravdu pěkně (Poeovsky) hnusné. Na druhou stranu jsem ale byla ráda, že neumírali jen followers.

Finále mohlo být pěkně akční, kdyby nebylo těch stupidních keců mezi Joeem a Claire. Celkově chápu, proč si většina lidí myslí, že Joe nemusí být mrtvý, ale já sama snad i chci, aby byl, abych se na druhou řadu nemusela dívat. Je jasné, že Ryan nezemře, ale Claire by konečně mohla. Prosím?