16. dubna 2013

Dallas: Season 2

| Season 1 | Season 2 | Season 3 |
_______

It's a rare and beautiful thing when enemies share the same enemy.


2.01 Battle Lines - 2.02 Venomous Creatures - 2.03 Sins of the Father - 2.04 False Confessions - 2.05 Trial and Error - 2.06 Blame Game - 2.07 The Furious and the Fast - 2.08 JR's Masterpiece - 2.09 Ewings Unite! - 2.10 Guilt & Innocence - 2.11 Let Me In - 2.12 A Call to Arms - 2.13 Love & Family - 2.14 Guilt by Association - 2.15 Legacies

zdroj: imdb.com
První řada nového Dallasu mě bavila, takže jsem šla do druhé a docela jsem se na ni těšila. Byla jsem několikrát opravdu posazená na zadek tím, jak to válelo. Vždycky jsem měla slabost pro opravdu dobrou soap operu a druhá řada Dallasu je rozhodně špička. Největší událost sezóny bylo bez debat rozloučení s Džejárem.

Přestože Larry Hagman zemřel už v listopadu, J.R. žil dál v epizodách, které stihli natočit. Zemřel v The Furious and the Fast, přičemž následující díl - JR's Masterpiece - byl věnovaný rozloučení s jednou z největších televizních legend, která je pořád známá po generace i u takových, jako jsem já, kteří si ze starého Dallasu běžícího v 90. letech pamatují jen jeho. Rozloučení bylo skutečně příkladné - od speciálně upraveného intra, při kterém se mi sevřelo hrdlo, až k samotnému pohřbu a ukázkám, jak to každou postavu zasáhlo. Prostě, tohle se skutečně povedlo a odpovídalo to postavě, která byla skutečně větší než život.

Co se týče mého názoru na Elenu (Jordana Brewster) a Christophera (Jesse Metcalfe), nijak se nezměnil. Jsou mi oba protivní až za roh a vůbec bych je tam nemusela mít, jejich společné scény přetáčím. To platí i pro Elenina bratra Drewa (Kuno Becker) - jeho zápletka tak nějak parazitovala na té hlavní a tvořila nové drama pro Elenu, což znamenalo víc screentime, což pro mě znamenalo další utrpění. Opravdu, ale opravdu bych je tam mít vůbec nemusela.

Reziduální drama z první sezóny bylo očekávatelné, ale tak nějak se to prostě rozjelo až od J.R.ovy smrti, marná sláva. Spojení Rylanda (Mitch Pileggi) a Cliffa Barnese (Ken Kercheval) bylo tak nějak očekávatelné, ale Ryland je prostě megapovedený záporák, ten je tak krásně hnusný, až každou scénu s ním miluji. (Ta "bajka" o buvolovi a varanovi byl jeden z nejlepších seriálových momentů vůbec.) Zápletka s jeho a Anninou dcerou Emmou (Emma Brown) byla asi stejně potřebná a záživná, jako cokoli týkající se Eleny a Christophera, ale co už.

Překvapilo mě, že vytáhli Pamelu starší, ale nečekala jsem, že by se objevila Victoria Principal nebo kterákoliv jiná, která ji hrála, takže jsem byla ráda, že teda nakonec řekli, že je mrtvá, a netahali další kostlivce ze skříně. Celý vývoj ohledně Pamely R. (Julie Gonzalo) a Johna Rosse (Josh Henderson) byl luxusní, shippovala jsem je už dlouho, a když se na konci Love & Family vzali, málem jsem se radostí počůrala.

Hodně mě aspoň koncem této sezóny překvapovali klaďák Bobby (Patrick Duffy), který byl překvapivě snesitelný - rozhodně snesitelnější, než jeho syn, a konečně ukázal drápy - a Sue Ellen (Linda Gray), v televizní popkultuře zafixovaná jako slabá alkoholička, byla neuvěřitelně silnou a inspirativní osobností. Tedy až do konce finále, tam mě trochu naštvala.

Až do finále to bylo všechno krásně napínavé a krásně se to skládalo dohromady. Docela mě překvapilo, jak to pak ve finále švihalo, jedno za druhým. Čekala jsem, že v J.R.ově mástrplánu bude nějaká levárna, ale překvapilo mě, že Bobby do toho šel. Celkově jsem byla docela spokojená s tím, jak se to vyvrbilo. Nepřekvapilo mě, že J.R. v podstatě spáchal sebevraždu, někde na internetu ta teorie už proběhla, a celkově to v kontextu série a hlavně posledního dílu dávalo smysl ("The only person that could take down J.R. was J.R.."). Když četli dopis, který J.R. nechal Bobbymu, málem jsem zase brečela.

Krásně, ač jednoduše uzavřeli všechny linie rozehrané v druhé řadě - nebo aspoň ty, co mě zajímaly. Nějak se mi opravdu nechce věřit, že by vězení umlčelo jak Rylanda, tak Cliffa, a ještě na konci to u Cliffa potvrdili. Opravdu mě netěší, že zjevně budu mít Elenu v ksichtu celou další sezónu, a John Ross mě na konči vytočil téměř k slzám... opravdu syn svého otce, jen to nemuselo být s Emmou. Chudák Pam, proč vždycky moje nejoblíbenější postava? Doufám, že Johna Rosse pěkně postaví do latě, jestli ho nenapraví ona, tak nikdo. Doufám, že ačkoli jsou ti dva viděni jako paralela seniora a Sue Ellen, nebude se to opakovat do detailu.