14. listopadu 2013

Mark Twain: Dobrodružství Huckleberryho Finna (The Adventures of Huckleberry Finn, 1884)

zdroj: databazeknih.cz
Patrně nikdo, kdo mě zná, by mi nedoporučil Marka Twaina a když už, tak rozhodně ne Dobrodružství Huckleberryho Finna. A nepletl by se. Po zdolání celé knížky (kterou mě ani nenapadlo číst v originále, už to o něčem vypovídá) můžu směle říct, že to fakt byl zásah vedle. Dobrodružství mladých dospívajících chlapců pro mě nefunguje ani v podání Trumana Capoteho a to je co říct.

Každopádně přečíst jsem to musela do školy a nejsem za to vděčná. Nebavilo mě to, přišlo mi to hloupé. Sem tam mi nějaký obrat líbil a bylo zajímavé dívat se na otroctví dětskýma očima, ačkoliv moc dětské vlastně nebyly. Opravdu mě bavila snad jen poslední část a naprosto absurdní osvobozování Jima. Deus ex machina konec mě ale zklamal, Twain neTwain, to byl prostě lazy writing.