16. října 2014

Val McDermid: The Retribution (2011)

zdroj: amazon.co.uk
Když jsem v Levných knihách spatřila jméno Val McDermid a vzápětí poznámku na obálce, že jde o román s Tonym Hillem, neváhala jsem ani minutu. Někdy v polovině knížky mě napadlo, že jsem možná měla napřed sehnat těch šest románů předtím, ale do té doby mě nenapadlo, že by to mohlo natolik navazovat. Atmosféra románu krásně odpovídala atmosféře Wire in the Blood, kterou jsem si zamilovala; McDermid píše jednoduše a přímo, nepoužívá nijak složitý jazyk. Sem tam to vyznívá chladně a tak trochu neemočně, ale o to víc to dává prostor se do těch postav vžít a vytvořit si vlastní představu o tom, jak se teď cítí.

U Tonyho a Carol to bylo jako u setkání se starými známými; můj vnitřní shipper jásal, protože vztah v knížce je mnohem jasnější, než ty věčné náznaky v seriálu, a pak plakal, protože ten konec. Děj měl prakticky dvě linie - s Jacko Vancem byla drsná a skvělá, ta s vrahem mi přišla trochu nedomyšlená a popravdě nepřijde mi, že by se vrah s takovým profilem zachoval zrovna takto, bylo to uspěchané a trochu mimo, doplatilo to na Vancea. I tak doufám, že McDermid napíše osmý román, budu na něj netrpělivě čekat a mezitím snad někde splaším těch šest předchozích. Fakt mě zaujala.