28. září 2016

Cilla & Rolf Börjlind: Skočný příliv (Springfloden, 2012)

zdroj: megaknihy.cz
Tak nějak jsem se potácela mezi knížkami, když jsem si v katalogu knižního klubu všimla knih autorů Cilly & Rolfa Börjlindových. Našla jsem si je v knihovně a začala jsem pěkně popořadě Skočným přílivem. Začalo to krásně zdánlivě rituální vraždou a pokračovalo to v několika liniích, které se moc hezky slily do jedné. Bylo to poprvé, co někdo přišel s detektivem bezdomovcem, a můžu říct, že mě to dost bavilo. Byl tam jeden, dva momenty, kdy jsem byla napjatá, ale některé části nebyly podle mě dostatečně využité, protože byly přehrknuté příliš rychle. Každopádně to bylo promyšlené a dobře zvládnuté, byť byla ta nevypočitatelnost vykoupená na úkor toho, že se pak často rekapitulovalo. Obešla bych se bez úplného závěru, ten už byl podle mě lehce přepálený a nebyl potřeba, ale jinak si myslím, že je to docela povedená detektivka, a do další půjdu s chutí.