25. června 2017

Harlots: Series 1

| Series 1 | Series 2 | Series 3 |
_______

"That's the cruelty of the opera. The subject is love, but the men have no balls and the virgins are all played by whores."


1.01 Episode 1 - 1.02 Episode 2 - 1.03 Episode 3 - 1.04 Episode 4 - 1.05 Episode 5 - 1.06 Episode 6 - 1.07 Episode 7 - 1.08 Episode 8

zdroj: imdb.com
Byly to především kostýmy, co mě přilákalo k Harlots - všichni víme, že kostýmová dramata zbožňuji. Obsazení rozhodně taky neublížilo, bylo skvělé. Původně jsem to pouštěla z nudy a abych odbourala tu hroznou frontu věcí, které tu mám ke sledování. Byla jsem překvapená, jak rychle mě to chytilo. Seriál má super tempo, všechno přehledně souvisí se vším a téma samo o sobě mě baví. Krásně to ukazuje, že se jedna ženská proti druhé otočí ze stejného důvodu jako chlap proti chlapovi - jenže zatímco u chlapů je to vnímáno jako racionální konflikt, u ženských je to histerie.

Líbilo se mi, že seriál víceméně pokrýval skoro všechny typy žen. Dvě bordelmamá stojící proti sobě - Margaret Wells (Samantha Morton) a Lydia Quigley (Lesley Manville) - byly protiklady ve svých úmyslech; zatímco Lydia neměla žádné skrupule a mstila se za svůj život ženám kolem sebe, Margaret se zoufale snažila provozovat svou profesi rovně, ale nešlo jí to a její výchova ji stahovala k těm horším řešením. To se bohužel podepsalo i na Charlotte (Jessica Brown Findlay) a Lucy (Eloise Smyth). První z nich jsem milovala celou dobu a na druhou řadu se těším především kůli ní; se druhou soucítím, ale nebaví mě a její linie mi přišla nejslabší.

Hrozně mě bavila Nancy (Kate Fleetwood). Byla mi sympatická už jen tím, nakolik mi připomínala Anne Bonny, ale byla skvělá i charakterově. Harriet (Pippa Bennett-Warner) mi bylo hrozně líto, ale projevila se jako neskutečně statečná. Amelia (Jordon Stevens) mě asi překvapila nejvíc a hrozně jí s Violet (Rosalind Eleazar) fandím. Co se týče Emily Lacey (Holli Dempsey), tam jsem trochu na vážkách. Je mi protivná, ale zase ji musím obdivovat, jak to vzala do vlastních rukou. Jsem zvědavá, jak si povede dál.

Co se týče chlapů, tam to byla - s výjimkou Willa (Danny Sapani), který byl masér, a Oswalda (Steven Robertson), který se fakt snažil - poněkud smutná přehlídka. Nevím, kdo byl nechutnější - jestli dětinské hovado Howard (Hugh Skinner) nebo rasistické hovado Lennox (Timothy Innes), ale nablití mi bylo z obou. Bohužel jenom jeden z nich dostal, co si zasloužil. Soudce Cunliffea (Richard McCabe) mi taky líto nebylo, byl snad ještě horší než ti dva dohromady. Haxby (Edward Hogg) byl sráč, ale něco na něm mě bavilo. A ke konci mě začal bavit Charles Quigley (Douggie McMeekin), i když se trochu bojím, že šel z louže pod okap. Marney (Rory Fleck Byrne) se mi ze začátku líbil, ale pak mi přišlo, že se Charlotte někam snaží dotlačit. Ještě musím vypíchnout Fallona (Ben Lambert), který je zjevně taky absolutní hovado, ale z Bena Lamberta jsem byla divá - jak kdyby byl do rodiny s Fiennesovými. A pokud to chápu správně, ve druhé by mohlo být Fallona ještě víc.

Hrozně se mi líbila kombinace moderní hudby a dobových kostýmů, kulis a reálií. Tohle se ne vždycky povede, takže o to příjemněji jsem byla překvapená. Prostě mě to bavilo od začátku do konce a těším se na druhou sérii.