15. listopadu 2017

A.S. Byatt: Little Black Book of Stories (2003)

zdroj: goodreads.com
Po znovupřečtení Possession jsem se v knihovně začala trochu víc zaměřovat na A. S. Byatt a usoudila jsem, že sbírky povídek budou časově nejlépe zvládnutelné. Upřímně jsem nečekala, že A. S. Byatt bude psát takhle fantaskní věci. The Thing in the Forest mi přišla trochu infantilní, ale bavil mě ten rozdíl v reakcích obou hlavních postav. Body Art mi přišlo jako víceméně průměrná romance včetně faktu, že hlavní hrdina byl ocas. A Stone Woman mi přišla asi nejvíc přitažená za vlasy a popravdě mě rozčilovala tím, jak byla dlouhá. Raw Material se mi líbila velmi - mám ráda, když spisovatelé používají jako protagonisty jiné spisovatele, byť se přiznám, že konec mi přišel hodně useknutý a pasáž o praní jsem přeskočila. The Pink Ribbon se mi líbila hodně, byť mě mátla. Měla ten správný poměr hořkosti a bolesti, které A. S. Byatt slovy prostě umí vyjádřit. Celkově ani jedna z těch povídek nebyla taková pecka jako Possession, ale pořád byly řemeslně hodně dobré.