26. listopadu 2017

Absentia: Season 1

| Season 1 | Season 2 | Season 3 |
_______

"It's like that movie where the angel takes the guy and shows him what life would be like without him. And everybody is so much worse off.
Except in my case it's the opposite."



1.01 Comeback - 1.02 Reset - 1.03 The Emily Show - 1.04 Me You Him Me - 1.05 Dig - 1.06 Nobody's Innocent - 1.07 A & B - 1.08 Brave Boy - 1.09 Child's Play - 1.10 Original Sin

zdroj: imdb.com
Už chvilku mi chyběla nějaká Stana Katic (Emily Byrne) a jelikož se Absentia teď na jejím instagramu objevovalo poměrně často, šla jsem do toho hned, jak se objevila první epizoda. Je to na jednu stranu krásně temné, na stranu druhou hodně drsné už od začátku a Stana Katic ani na chvilku divákovi nedá zapomenout, jak otřesné věci Emily prožila, prožívá a obává se, že ještě prožívat bude. Na to, že to byla relativní nízkorozpočtovka natáčená v Bulharsku to na kulisách absolutně nebylo poznat, naopak krásně podtrhovaly atmosféru, a žádná z těch deseti epizod nebyla prázdná a nudná a to i přesto, že tam neprobíhaly žádné vedlejší linie.

Výše zmíněná Stana Katic byla jako vždycky naprosto skvělá. Je to jedna z mála seriálových hereček, která skutečně zvládne zahrát paralyzující emoce ne jako koření, ale jako skutečný problém. Bylo jasně vidět, skrz co všechno Emily tlačí jako parní válec, protože nemá na výběr, a bylo to úžasné. Emilyn manžel Nick (Patrick Heusinger) byla neskutečná a ukňučená osina v zadku, která se začala proti Emily otáčet ve chvíli, kdy mu přestalo být pohodlné jí věřit. Chápala jsem, že je pro něj ta situace taky těžká, ale kolem něj byli lidi, co měli větší důvod se skládat a nedělali to, zatímco on si všechno jenom zjednodušoval a ještě hysterčil.

Alice (Cara Theobold) mi bylo líto, protože k tomu, co prožila, se rozhodně neupsala, a mít jako jedinou pomoc zrovna Nicka rozhodně není taky žádná výhra. Myslela jsem, že ji nebudu mít ráda, ale příjemně mě s tou postavou překvapili. Jack (Neil Jackson) mě jako postava bavil od začátku. Chvilku jsem zaváhala během té fáze s filmy (a nejsem si jistá, že jsem chytla, jak to dopadlo), ale pak začal Emily podporovat a podle mě byli dream team. Warren (Paul Freeman) byl táta jak se patří - líbilo se mi, že ho usmířili s Jackem a hlavně jak Nickovi natrhával prdel. Tommy Gibbs (Angel Bonanni) se mi hodně líbil, mám pro tyhle postavy - neobroušené diamanty zvykající si na normální společnost pro skončení utajení - slabost, takže mě trochu mrzelo, že neměl víc scén s Emily, na konci byli roztomilí.

Co se týče závěru, zvládli mě překvapit. Napůl jsem si myslela, že tam něco takového bude - že se o Emily něco takového ukáže - ale docela mě ukolébali, už jsem si nemyslela, že to vytáhnou. A pak to vytáhli, dávalo to smysl a ten děs v Emilyných očích byl luxusní. Skoro bych si přála, aby natočili pokračování (byť myslím, že se to nestane a bylo to míněno jako jednorázovka), protože Stana Katic by s tímto profilem postavy v druhé řadě zbořila barák.

Celkově ale můžu doporučit, rozhodně jeden z těch lepších počinů.