1. srpna 2020

Absentia: Season 3

| Season 1 | Season 2 | Season 3 |
_______

"I just keep pulling people into this chaos. And, in the end, no one's gonna be left standing."


3.01 Tabula Rasa - 3.02 Capta Est - 3.03 Nosce Inimicum - 3.04 Alea Iacta Est - 3.05 Quid Pro Quo - 3.06 In Quo Ego Vado Vos - 3.07 Liberavit - 3.08 Veritas Aequitas - 3.09 Tenebris - 3.10 Iterum Nata

zdroj: imdb.com
Absentia je taková zvláštní záležitost, která nikdy nedoručí přesně to, co čekám, a (nejen) proto se pořád vracím. Myslím si, že je to možná tou nízkorozpočtovostí, která je nutí dát větší důraz na postavy a jejich psychiku než akci a exteriéry, díky čemuž děj stojí víc na faktech než tricích, což je super. Přiznám se, že tuto sezónu mě trochu zklamali s posledními dvěma díly, jinak to ale byla opět pořádná jízda.

Hned na začátku mě potěšili s tím, že Emily (Stana Katic), Nick (Patrick Heusinger) a Flynn (Patrick McAuley) najednou zázračně netvořili rodinu a že situace měla svoje emocionální důsledky. Trochu jsem se bála, že se to celé bude motat jenom kolem Aliceiny smrti (Cara Theobold), ale příjemně mě překvapili jak zápletkou, tak tím, že ten pohřešovaný a v ohrožení byl tentokrát Nick. Bohužel ho nebylo o moc míň, ale aspoň si Emily (na chvilku) odpočinula.

S Calem (Matthew Le Nevez) a Emily mě příjemně potěšili, jejich chemie je hodně bavila už v minulé řadě, takže jsem rozhodně nebyla zklamaná. Calova minulost byla ještě temnější, než jsem čekala - hádala jsem nějaké mučení nebo hodně zabitých lidí v boji, ne tohle - ale bylo to podle mě dobře zapracované do děje a hlavně zahrané. Jack (Neil Jackson) je moje zlatíčko, bolelo mě za něj srdce a chvilku jsem o něj měla strach, přišlo mi, že byl ideální emocionální oběť děje.

Crown (Christopher Colquhoun) mě tuhle řadu fakt bavil, Gunnarsen (Natasha Little) už míň, protože byla poměrně jasná a ničím nepřekvapila a abych řekla pravdu, absolutně mě nezajímala. Kai (Kaja Chan) a Thompson (Rona Morison) se mi hodně líbily, obou byla škoda. Rowena Kincade (Josette Simon) mě zaujala, vůbec bych se jí v budoucnu nebránila, a Dawkins (Geoff Bell) byl dobře vybraný uklízeč.

Zápletka byla fajn; jak jsem psala výš, výhrady jsem měla jen k poslední dvěma dílům: Tenebris z Emily udělal absolutního terminátora a jelikož začínám být trochu alergická na scény, které ukazují zabíjení jako stylovou, bezemoční záležitost, hodně mě to zklamalo. Iterum Nata mi přišlo extrémně podivně sestříhané - všechno, co zbývalo udělat, nastrkali do kratičkých scén, které působily docela časově rozhozené, a vůbec to nedrželo tak hezky pohromadě jako předchozí epizody. Ten trik s výbuchem domu trval hrozně krátce a navíc bylo očividné, že to není pravda, takže moc nechápu, proč tu pětiminutovou šarádu zkoušeli. Navíc pokud to bylo uděláno čistě proto, aby se neměli na kom mstít, pak to řeší věc jenom napůl, protože na Emily pořád můžou přes Jacka a tátu (Paul Freeman). Prostě za mě nedobře provedené a celkově nedomyšlené.

Úplný závěr mě ale potěšil: Emily je sólistka jako stvořená pro práce v utajení a teď, když ji nedrží zpátky strach o rodinu, by to teprve mohla být jízda bez hranic s Calem po boku. Navíc, pokud by nebyla čtvrtá série, by to byl i ideální konec seriálu. Ráda bych ale další řadu.

"Never fear to deliberately walk through dark places, for that is how we reach the light on the other side." - Vernon Howard

EDIT 05/2021: Zrušeno. Trochu mě to mrzí, na druhou stranu jak jsem psala výš, závěr třetí řady byl ideální konec seriálu a podle slov Stany Katic odvyprávěli to, co odvyprávět chtěli, a z toho mám radost.