7. srpna 2018

Andy Weir: Artemis (2017)

"On a scale from one to 'invade Russia in winter,' how stupid is this plan?"

zdroj: penguin.com.au
The Martian mě tři roky zpátky úplně dostal, takže netrvalo dlouho, než jsem neodolala a prostě musela číst Artemis. Upřímně jsem byla trochu zklamaná - ty nejlepší části The Martian byl Watney sám na Marsu, a byť jsou tam momenty, kdy je Jazz odkázaná sama na sebe, ten fakt, že Měsíc je obydlený (i když jen na malé části povrchu) tomu bral napětí. I tak ale musím podotknout, že Weirova neskutečná představivost, se kterou vybudoval město na Měsíci, a připravil hrací pole pro svou skoro detektivku, je na smeknutí klobouku. Ten chlap nejen že umí psát, ale umí podat i všechno to, co se nadrtil, naprosto přístupným způsobem. Byla jsem spokojená i s tím, jak psal Jazz, bylo vidět, že si dal hodně záležet na ženském hlasu. Bavilo mě to, jsem ráda, že jsem si to přečetla, ale odbíhala jsem od toho a ani jednou jsem nebyla pořádně napjatá. The Martian je prostě jiná třída.