29. dubna 2019

American Gods: Season 2

| Season 1 | Season 2 |
_______

Entropy leads logically to disorder. All systems evolve towards chaos.
Even alliances with Gods.



2.01 House on the Rock - 2.02 The Beguiling Man - 2.03 Muninn - 2.04 The Greatest Story Ever Told - 2.05 The Ways of the Dead - 2.06 Donar the Great - 2.07 Treasure of the Sun - 2.08 Moon Shadow

zdroj: imdb.com
Napřed jsem chtěla začít tvrzením, že nemůžu uvěřit, že jsem opět tady, ale pravda je taková, že se to dalo předvídat. Přiznávám, že jsem byla skutečně nahlodaná se na to vybodnout ve chvíli, kdy jsem zjistila, že jak Gillian Anderson (Media), tak Kristin Chenoweth (Ostera) ze seriálu odešly, ale když se objevil první díl, automaticky jsem na to klikla a pak u toho zůstala, protože je to stále jediná věc, kde poslední dobu vidím Emily Browning (Laura Moon).

V podstatě jsem z toho byla stejně rozpačitá jako z první řady. Mělo to některé světlé momenty, jako například The Ways of the Dead a Treasure of the Sun, ale když se nad tím teď zamyslím, všechny se týkaly buď Laury nebo Sweeneyho (Pablo Schreiber) a úplně ideálně jich obou dohromady, začala jsem je natvrdo shippovat. Konec Treasure of the Sun mi zlomil srdce.

Co do děje jsem doufala, že teď, když už všechny představili, bude to lepší, ale pořád mi to přišlo jako stejný guláš. U poloviny postav jsem nejen nerozuměla jejich motivacím a aliancím, ale hlavně významu v ději, a neměla se tam pořádně čeho chytit. Námět jako takový mi stále přijde perfektní, ale zpracování se u mě chytá jen útržkovitě a jako celek mi to prostě uniká.

Mr. World (Crispin Glover) a Bruce Langley (Technical Boy / Quantum Boy) jsou mi neskutečně nesympatičtí, takže se jim prostě nedá fandit. Nová Media (Kahyun Kim) byla podle mě dobře zpracovaná a obsazená, ale byla tak na okraji děje, že to skoro přišlo vniveč. Královna ze Sáby Bilquis (Yetide Badaki) byla taky fajn, kdyby měla nějakou zápletku nebo účel, ale ona zatím jenom přicmrndávala a nic z toho.

Jsem ráda, že se znovu objevili Džin (Mousa Kraish) a Salim (Omid Abtahi), je to moje OTP. Z nových stálých postav se mi skutečně líbil jenom Thovt (Demore Barnes). Jako epizodky se mi docela líbili Baron Samedi (Mustafa Shakir) a Maman Brigitte (Hani Furstenberg), byť teda doufám, že je nevrátí zpátky - další postavy, co nemají moc co dělat, tam nepotřebujeme.

Finále ve mně nevzbudilo téměř nic: v ději se neorientuju, symbolika je na mě možná příliš těžká, ale především po tom sledování napůl - protože mimo Lauru a Sweeneyho u toho prostě neudržím pozornost - téměř nedosledovatelná. Je mi celkem jedno, co se děje s Shadowem ani jakou v tom má roli, zajímá mě jenom, co jde Laura dělat s tělem Sweeneyho a jak se znám, jsem taková kachna, že kvůli tomu ztratím dalších osm hodin života nad třetí řadou.

Jestli teda bude.