29. dubna 2019

Amanda Lovelace: the witch doesn't burn in this one (2018)

“burn whoever tries to burn you”

zdroj: amazon.com
Zatímco první sbírka ze série women are some kind of magic, the princess saves herself in this one, byl hodně soustředěný na konkrétní příběh a prožívání autorky, a stranou stojící to make monsters out of girls se zase soustředilo na konkrétní vztah, the witch doesn't burn in this one je jiná v tom, že se zabývá především údělem ženy v současném světě, naším naučeným chováním a požadavky, které jsou na nás kladeny jak předchozími generacemi, tak i současnými i muži, byť už dávno nedávají smysl a neslouží žádné funkci kromě té, že "chrání" muže před feminismem.

Líbila se mi paralela s oběťmi čarodějnických procesů (byť to tehdy nebyly zdaleka jenom ženy) a metafora ohně, ale přiznám se, že ke konci už to na mě bylo dost nenávistné. Na druhou stranu z toho čišely emoce, což je podle mě hlavní úkol poezie, a je pravda, že neexistuje důvod, proč máme mít povinnost vyjadřovat svoji nespokojenost s nespravedlností jemně jenom proto, abychom svými protesty někoho nerušily nebo nekazily status quo. Takže já jsem vlastně spokojená.
“didn't
you know
there
could be

shelves
upon
shelves
upon
shelves
of books

written
about
your
strenght?”

- as always, the women save themselves in this one