6. května 2019

Isaac Marion: Chutná těla (Warm Bodies, 2010)

„Když dojdete na konec světa, je celkem jedno, jak jste se tam dostali.“

zdroj: souteze.cz
Chutná těla jsem dostala, protože jsem před šesti lety básnila kamarádce o tom, že se mi líbil film (takhle vypadá sedmnáctileté přátelství, přátelé), a jelikož mám poslední dobou nějaké méně čtecí období, řekla jsem si, že se pustím do něčeho méně náročného. Přiznám se, že jsem byla hodně překvapená, nevzpomínám si, že by ten film měl nějakou přílišnou hloubku nebo pointu, za to ta knížka rozhodně měla.

Z části Romeo a Julie, z části zombie horor (který se naštěstí nebere nijak vážně), z části filosofická polemika o tom, jaký má život smysl a kam spěje civilizace. Knížka byla vtipná a dobře napsaná - bylo tam o dost víc super pasáží, než jsem ocitovala sem, ale moc nemám chuť citovat v překladu. Přiznám se, že jsem snob a ráda bych si teď knížku přečetla v původním anglickém znění.

Na to, jak prožít život, žádná šablona není. A není ani ideální svět, na kterej by stálo za to čekat. Svět je takovej, jakej je právě teď, a je jen na tobě, jak se k tomu postavíš.