11. května 2019

Terapie: 2. série

| 1. série | 2. série | 3. série |
_______

Jediný, s čím člověk může počítat, je změna.


2.01 Pondělí 9:00, Táňa - 2.02 Úterý 16:00, Neumannovi - 2.03 Středa 12:00, Viola - 2.04 Čtvrtek 17:00, Charvát - 2.05 Pátek 19:00, Dita - 2.06 Pondělí 9:00, Táňa - 2.07 Úterý 16:00, Neumannovi - 2.08 Středa 12:00, Viola - 2.09 Čtvrtek 17:00, Charvát - 2.10 Pátek 19:00, Dita - 2.11 Pondělí 9:00, Táňa - 2.12 Úterý 16:00, Neumannovi - 2.13 Středa 7:30, Viola - 2.14 Čtvrtek 17:00, Charvát - 2.15 Pátek 19:00, Dita - 2.16 Pondělí 9:00, Táňa - 2.17 Úterý 16:00, Neumannovi - 2.18 Středa 12:00, Viola - 2.19 Čtvrtek 17:00, Charvát - 2.20 Pátek 19:00, Dita - 2.21 Pondělí 9:00, Táňa - 2.22 Úterý 16:00, Neumannovi - 2.23 Středa 12:00, Viola - 2.24 Čtvrtek 15:00, Charvát - 2.25 Pátek 19:00, Dita - 2.26 Pondělí 9:00, Táňa - 2.27 Úterý 14:00, Neumannovi - 2.28 Středa 12:00, Viola - 2.29 Čtvrtek 17:00, Charvát - 2.30 Pátek 19:00, Dita - 2.31 Pondělí 9:00, Táňa - 2.32 Úterý 16:00, Neumannovi - 2.33 Středa 12:00, Viola - 2.34 Čtvrtek 17:00, Charvát - 2.35 Pátek 19:00, Dita

zdroj: csfd.cz
Doufala jsem, že druhá řada nebude být nějak zásadní časový posun, který by příhodně uklidil bordel po první a najel do něčeho nového, a naštěstí mě nezklamali. Marek Pošta (Karel Roden) se na začátku nacházel v úplně stejné krizi, v jaké jsme ho opustili, a jeho život poměrně rychle nabral ještě horší obrátky.

Velkou část děje zabíraly důsledky Igorovy (Lukáš Hejlík) smrti a ofenziva jeho otce (Jiří Štěpnička). Díky tomu to bylo od začátku vyhrocenější než první řada a Karel Roden tu nervózní intenzitu krásně přenášel na diváka. Nejvíc mě v tomto kontextu dostala konfrontace v baru a Markův rozhovor s Igorovou manželkou (Petra Špalková), oboje výborně napsané a zahrané.

Z klientů mi přišla nejzajímavější Viola (Tereza Voříšková), protože Tereza Voříšková si podle mě fakt umí vybrat role a slušně se vyhýbá škatulkování, takže dělá materiál, který ji baví, a je to vidět. Viola působila nádherně upřímně a krásně na tom ukázali dvě věci: zaprvé, celý život traumat nevyléčí pár týdnů terapie, a zadruhé, terapie je ku*va náročná sama o sobě, takže pro člověka, který u toho podstupuje chemo... Plus jsem v této linii milovala, že nechali Marka konfrontovat etiku terapeuta s lidským svědomím a mluvit o tom, to byl super konflikt.

Powerplay tuto sezónu obstaral Charvát (Jiří Ornest), který mě popravdě nijak zvlášť nebral, dokud do hry nevstoupila jeho dcera Katka (Pavla Beretová), pak to začalo být dost temný. Jejich závěrečné sezení mě upřímně znechutilo. Dokud byl Charvát jenom jeden z těch převratových milionářů, nijak se mnou nemával, ale ve chvíli, kdy zmanipuloval vlastní dceru a hájil se tím, že když ona na tu manipulaci přistoupila, je on z obliga, bylo mi z něj fakt na blití. Nicméně dobře napsaná a zahraná postava, plus fakt dobrá dějová gradace.

Táňa (Tereza Brodská) mi brutálně lezla na nervy a dost nepříjemně mě překvapilo, že ji Marek za daných okolností nabral jako klientku, nicméně Dita (Kamila Magálová) mi to pak uspokojivě vysvětlila. Každopádně tuhle linii jsem si nijak zvlášť nedávala. A nedávala jsem si ani Neumannovy - jak Teodor (David Švehlík), tak Nina (Kateřina Winterová) chodili na terapii jenom protože chtěli rozhodčího a ani jeden nebyl ochotný skutečně upřednostnit blaho Viktora (Zdeněk Bařinka) před svým vlastním. Nedobře se na to dívalo a nedivím se Markovi, že mu haprovala profesionalita, ta jeho bezmoc byla nádherně zahraná.

Potěšila Zuzana Bydžovská (Lenka), je to podle mě jedna z nejmíň nápadných, ale nejtalentovanějších českých hereček, a líbilo se mi, jak ten vztah mezi Lenkou a Markem zvládli. Vystavěli paralelu mezi touto situací a situací s Markem, Igorem a Sandrou (Tatiana Pauhofová) v první řadě, která krásně ukázala, jak brutálně Marek tu situaci nezvládl. S Ditou mě jako vždycky potěšili, Kamila Magálová si ten prostor zaslouží a tříská z něj maximum.

Druhá řada měla nesmírné plus v tom, že o Sandře se jenom mluvilo a že z Markova života zjevně úplně vymizela. Bohužel z něj taky docela vymizela Alice (Klára Melíšková) - 3x Klára Melíšková byla lepší než žádná Klára Melíšková, ale mohlo jí být víc. Honza (Jan Cina) a Klára (Berenika Kohoutová) taky relativně vymizeli, což mi pro změnu nevadí vůbec.

Potěšili Matěj Hádek (Bobo) a Stanislav Majer (Pavel), byť oba v minirolích. Celkově mi druhá řada přišla rozhodně intenzivnější a temnější než první, byť tam bylo míň akce - jako by se v první řadě jen přidávaly přísady a v druhé se to všechno fermentovalo. Příběhy Markových pacientů mi ale přišly slabší a trochu upozaděné Markovými problémy, což byla škoda.

Jsem hodně zvědavá na poslední řadu.