21. května 2019

Terapie: 3. série

| 1. série | 2. série | 3. série |
_______


3.01 Pondělí 14:00, Lucia - 3.02 Úterý 11:00, Šimon - 3.03 Středa 17:00, Jarda - 3.04 Čtvrtek 16:00, Hedvika a Zuzana - 3.05 Pondělí 11:00, Lucia - 3.06 Úterý 11:00, Šimon - 3.07 Středa 17:00, Jarda - 3.08 Čtvrtek 16:00, Hedvika a Zuzana - 3.09 Pondělí 11:00, Lucia - 3.10 Úterý 11:00, Šimon - 3.11 Středa 15:00, Jarda - 3.12 Čtvrtek 16:00, Hedvika a Zuzana - 3.13 Pondělí 15:00, Lucia - 3.14 Úterý 11:00, Šimon - 3.15 Středa 17:00, Jarda - 3.16 Čtvrtek 16:00, Hedvika a Zuzana - 3.17 Pondělí 17:00, Lucia - 3.18 Úterý 11:00, Šimon - 3.19 Středa 20:00, Jarda - 3.20 Čtvrtek 18:00, Hedvika a Zuzana - 3.21 Pondělí 11:00, Lucia - 3.22 Úterý 19:00, Šimon - 3.23 Středa 16:00, Jarda - 3.24 Čtvrtek 18:00, Hedvika a Zuzana - 3.25 Pondělí 15:00, Lucia - 3.26 Úterý 22:00, Šimon - 3.27 Středa 14:00, Jarda - 3.28 Čtvrtek 18:00, Hedvika a Zuzana - 3.29 Pondělí 13:00, Lucia - 3.30 Úterý 11:00, Šimon - 3.31 Středa 18:00, Jarda - 3.32 Čtvrtek 16:00, Hedvika a Zuzana - 3.33 Pondělí 11:00, Lucia - 3.34 Úterý 11:00, Šimon - 3.35 Středa 16:00, Jarda - 3.36 Čtvrtek 12:00, Hedvika a Zuzana

zdroj: csfd.cz
Na poslední sérii Terapie jsem byla zvědavá - za prvé mě zajímalo, jak se Marek (Karel Roden) odpíchne od událostí druhé řady, a za druhé to HBO marketuje jako poslední řadu, což jsem pochopila ve smyslu závěrečné, byť po finále by se o tom dalo polemizovat. Přišlo mi to vlastně docela otevřené, ale od scénáře se vlastně dalo těžko očekávat, že to skutečně uzavře. Jak řekl klasik, život nedává narativní smysl a Terapie se od začátku snažila působit realisticky.

Přiznám se, že mě tuto sezónu z pacientů nejvíc bavila Lucia (Zdena Studenková). Její terapii provázela polemika o soukromí a bulváru, o provázanosti kariéry a života a o velmi tenké hranici mezi dobrým PR a lží. Zdena Studenková předvedla neskutečný výkon, díky ní jsem si stejně jako Marek nebyla jistá, kdy mluví pravdu a kdy hraje tu Luciu, jakou ukazuje fanouškům. Epizoda s Tomášem (Jiří Štrébl) byla pořádně studená sprcha, prostě v této linii jsem neviděla chybu.

(A přiznám se, že jsem hodně uvažovala nad tím, jaký osobní názor na danou problematiku má slavně mediálně prchavý Karel Roden či Zdena Studenková - pojďme si na rovinu říct, že ke stárnoucím ženám jsou bulváry nechutně a zbytečně kruté.)

Pak musím rozhodně vypíchnout Šimona (Vojtěch Dyk) a Alžbětu (Marie Doležalová). Vojtěch Dyk dostal kus, který je v údajně tolerantních českých končinách stále ještě tabu a je extrémní problém podat to citlivě, s respektem a nedělat z toho pointu uhozeného vtipu (jak nedávno demonstroval MOST!). Dost mě dostalo, jak to podal, hlavně na posledním sezení, za mě krásná práce. Marii Doležalové ty dospělé role a dospělé zápletky hrozně sluší, a byť jsem měla tendence stranit Šimonovi, Alžbětu podala tak, že jsem ji dokázala plně pochopit a cítit s ní.

Jarda (Marek Taclík) byl zápletka, kterou jsem nečekala, a ještě míň jsem čekala to propojení s první řadou, to byla docela facka. Marek Taclík byl super, Barbora Milotová (Vlaďka) působila křečovitě a nepřesvědčivě, evidentně se soustředí spíš na divadlo. Přiznám se, že mi to trochu kazilo celkový dojem z této linie.

Zuzanu (Jenovéfa Boková) a Hedviku (Ivana Chýlková) si z pacientů nechávám na konec, to jsem fakt nečekala. Zuzana sama o sobě nijak zvlášť nevynikala (byť Jenovéfa Boková hrála skvěle), ale Hedvika byla fakt dílo. Ivana Chýlková si tu roli zjevně užívala, krásně měnila tváře a chvílemi mě až děsila. Tím koncem mě docela odrovnali, to byla pecka.

Co se týče Markova osobního života, čekala jsem, že se v tom bude zase plácat, nakonec celý seriál je o té příslovečné kovářově kobyle. I tak jsem ale při poslední řadě naivně doufala, že konečně něco pochopí, což se nestalo a asi už nestane. Citelně mi chyběla Dita (Kamila Magálová), protože ať se Marek vzpíral sebevíc, vždycky k němu nějak pronikla a teď by se mu její vhled hodil. Místo toho jsme dostali zpátky Táňu (Tereza Brodská), kterou jsem znovu vidět nepotřebovala.

Tatiana Vilhelmová (Míša) se mi překvapivě líbila a Míša mi byla sympatická, byť mi jí většinu času bylo líto, protože ty zamilované a pak bezradné pohledy, které vrhala po Markovi, jasně napovídaly, jak to dopadne. Celkově se mi na ten jejich vztah nedívalo dobře, absolutně chyběla jakákoliv chemie (nevím, jestli záměrně nebo nevyšel casting), ale nebylo to na škodu, vlastně to k té atmosféře dost sedělo. Potěšil mě ale Jan (Jan Cina), líbí se mi jeho vztah s Markem, a cameo Alice (Klára Melíšková).

Celkově mi třetí řada přišla dobrá, byť bych se asi i obešla bez té Markovy osobní linie, která byla dost předvídatelná. Celkově je ale Terapie i ve svých slabších místech vysoko nad průměrem, takže jsem fakt ráda, že jsem to nasledovala a zvlášť díky tomu konci mě hodně mrzelo, že už víc nebude.