26. září 2020

The Willoughbys (2020)

"The best stories are always in the windows where nobody looks."

zdroj: imdb.com
IMDb. The Willoughbys mi bylo doporučeno v době, kdy jsem ještě netušila, že je to nový animák, takže jsem měla dvakrát takovou motivaci se na to podívat. Děj silně připomíná Matildu, ale spíš v tom smyslu, že pokud se líbila ona, bude se líbit i toto, než že by cokoliv kopírovali a vykrádali. Byť mě film průběhem ani rozuzlením nijak zvlášť nepřekvapil, fakt jsem si ho užila od začátku do konce.

Dětské postavy zvládám mnohem líp v animácích než v hraných věcech, ale tady jsem byla na začátku trochu v obavách, protože Tim (Will Forte) mě většinu času otravoval. Jane (Alessia Cara) to ale vynahradila, ta se mi líbila hodně, a Barnabyové (Seán Cullen) - dvojčata, co se oba jmenují stejně a půjčují si jeden svetr - byli prakticky geniální. Jak jsem psala výš, od začátku bylo jasné, jak to dopadne, ale byl to tak hezky animované a prožité, že mě to fakt vtáhlo a s dětmi jsem soucítila.

Z obsazení jsem si ale nejvíc užila ty dospělé postavy: Maya Rudolph (Linda) mě dělá šťastnou v jakémkoliv množství a podobě a tady to nebyla výjimka; Jane Krakowski (Helga Willoughby) je ten samý případ. Ricky Gervais (The Cat) mě tím střízlivým podáním hodně příjemně překvapil. Terry Crews (Melanoff) a Martin Short (Walter Willoughby) drželi krok, ale nijak zvlášť mě nezaujali.

Animace byla opravdu zajímavá - hlavně vlasy a vousy Willoughbyů, které fakt působily jako bavlnka - a musím říct, že ze všech interakcí mezi Helgou a Walterem mě trochu lechtal žaludek, byla to taková vtipná kombinace lehce perverzního a zcela bizarního, která se jen tak nevidí, těžko popisuje a už jen proto stojí film za to vidět.

I z délky této recenze se dá vyčíst, že mám o tom filmu jen to nejlepší mínění, a milovníkům animáků můžu směle doporučit. (Plus I Choose je docela pecka.)