6. července 2021

The Goes Wrong Show: Series 1

| Series 1 | Series 2 |
_______

Welcome back to Play of the Week, where each week a new play is performed live in front of the studio audience and broacast to the nation. The actors are prepared, the stage is set.
Please enjoy.



1.01 The Spirit of Christmas - 1.02 The Pilot (Not The Pilot) - 1.03 A Trial to Watch - 1.04 The Lodge - 1.05 Harper's Locket - 1.06 90 Degrees

zdroj: imdb.com
Na The Goes Wrong Show jsem narazila úplnou náhodou na tumbleru, kde kolovala tato scéna z The Pilot (Not The Pilot) (od 15:40), která je shodou okolností jedna z nejvtipnějších scén seriálu a upřímně jedna z nevtipnějších věcí, které jsem za poslední dobu viděla (občas mi ke štěstí stačí málo a do budoucna bych ráda to "občas" změnila na "často"). Je to jedna z těch věcí, která mi tady ležela relativně dlouho, ale jakmile jsem si to pustila, při 6 + 1 třicetiminutových epizodách nebylo za dvě hodiny co dělat. Už teď se nemůžu dočkat, až budu mít prostor sjet to znovu.

Každá epizoda ukazuje jeden konkrétní ansábl hrající jinou divadelní hru, jejíž prezentace se nějakým způsobem podělává na každém kroku. Všechny zrady se samozřejmě dějí s expertním načasováním a zcela promyšleně, ale fantastické herecké obsazení to umí prodat jako nečekanou a naprostou katastrofu, díky čemuž to prostě funguje. Největší výhoda užitého humoru je ale ta, že je založený na naprosto stupidních situačních vtipech, které vlastně nejdou na ničí účet, nikoho neuráží a když, tak tak to není žádná entita nebo skupina obyvatelstva mimo realitu seriálu, ale konkrétní postava přímo na jevišti.

Ansábl tvoří režisér Chris Bean (Henry Shields), který za běhu epizody zpravidla přejde od hněvu přes zoufalství do absolutní hysterie; Robert Groves (Henry Lewis), který má zjevný problém s Chrisovým tvůrčím vedením a dává ho velmi jasně najevo; Dennis Tyde (Jonathan Sayer), který nikdy neví, kde je ani co hraje; Max Bennett (Dave Hearn), který je personifikací "just happy to be here"; Sandra Wilkinson (Charlie Russell), která preferuje sexualizovat všechny své role (včetna Santova elfa); Vanessa Wilcock-Wynn-Carroway (Bryony Corrigan), která je prakticky neustále dvě vteřiny před nervovým zhroucením; Annie Twilloil (Nancy Zamit), která se jenom snaží dělat, co může; Jonathan Harris (Greg Tannahill), který pro mě popravdě trochu zanikal na pozadí; a nejhorší kulisák všech dob Trevor Watson (Chris Leask).

Co se týče epizod, žádná mi nepřišla na sílu ani slabší, než ostatní. The Spirit of Christmas mělo fantastickou práci s komínem; The Pilot (Not The Pilot) je za mě nejlepší kousek sám o sobě, ale rozhodně dostává bonusové body za tu 'Allo 'Allo! atmosféru (Plus neexistuje šance, že Henry Shields není nijak biologicky spřízněný s Colinem Firthem, mají neskutečně podobný hlas a v některých scénách je tam i docela výrazná fyzická podoba.); A Trial to Watch byl prakticky celý založený na kulisách, ale fungovalo to výborně; The Lodge měl konec, který mě málem připravil o dech; Harper's Locket vynikal prací se zvířectvem (možná bych nedoporučila milovníkům koček); a 90 Degrees prací se setem zcela překonalo A Trial to Watch.

Celkově je The Goes Wrong Show fantastická zábava na odreagování, dlouho se mi nestalo, že by mě něco skutečně rozesmívalo nahlas prakticky při každé epizodě. Těším se na druhou řadu.

EDIT 11/2021: Jelikož jsem oba speciály, které předcházely seriálu, už viděla a nebyla jsem z nich tak nadšená, jak jsem myslela, rozhodla jsem se, že je píchnu sem.

zdroj: imdb.com
zdroj: imdb.com
Peter Pan Goes Wrong mě popravdě bavilo hodně, extrémně jsem si užila každý výstup Tinker Bell a David Suchet jako vypravěč byl skvělý tah, u jeho dojemné historky s blokací sanitky jsem brečela smíchem. Celkově na tom ale není moc co rozebírat, humor The Goes Wrong Show je vždycky tak fantasticky pitomý, že k zamyšlení na něm moc není a tudíž se nemám s čím roztahovat.

A Christmas Carol Goes Wrong pro mě bylo trochu zklamání, ten víceméně vedlejší vtip se vztahy mezi herci tady na mě byl až moc prominentní a ta část s únikem studia a vtrhnutí zpátky mě z toho úplně vytrhla. Diana Rigg byla super, ale neměla tolik prostoru jako David Suchet a nic moc nepřidala.