17. května 2024

Palm Royale: Season 1

| Season 1 |
_______

All I ever wanted was to belong. To be a somebody in this world. But there's a catch when a woman wants to be a somebody.
And that catch is everyone else.



1.01 Maxine Goes to Palm Beach - 1.02 Maxine Saves A Cat - 1.03 Maxine Like a Dellacorte - 1.04 Maxine Rolls the Dice - 1.05 Maxine Shakes the Tree - 1.06 Maxine Takes a Step - 1.07 Maxine Bags a Prince - 1.08 Maxine Saves the Whale - 1.09 Maxine Makes a Splash - 1.10 Maxine Throws a Party

zdroj: imdb.com
Už několikrát jsem psala, že jsem jednoduchý člověk: vidím v obsazení někoho, kdo se mi líbí, zapnu a buď mám radost, nebo lituju. Palm Royale ten první případ. Napřed to bylo tak trochu The Californians hrané vážně, ale velmi rychle se ukázalo, že to není jen prodloužený skeč. Pod vší tou hyperbolou a groteskností byla spousta vlastně dost smutných životních příběhů ztracených lidí, takže zapínat každou epizodu bylo jako rozbalovat dárek. Prakticky jediné, co tomu můžu vytknout, je to označení „miniseries“, protože to očividně nic takového není, a finále mě díky tomu rozbrečelo z vícero důvodů.

Ale vezmu to popořadě od Kristen Wiig (Maxine), protože to právě kvůli ní jsem Palm Royale začala sledovat. Jako obvykle jsem dostala přesně, co jsem čekala; fantastickou naivní komedii a pod tím bolest a drama, prostě celý balíček výhod. Líbilo se mi, že se Maxine do kritických situací dostávala přesně, jak by člověk u někoho s její povahou čekal, a stejně tak z nich vybruslila, žádné náhlé zmoudření ani deus ex machina momenty. Napsáno i zahráno na jedničku.

Mou druhou oblíbenou postavou se překvapivě stal Robert (Ricky Martin). Říkám překvapivě, protože když nastoupil na scénu, obrátila jsem oči v sloup: další „stunt casting“ a zápletka, která je cítit na kilometry daleko. Navzdory tomu Robert fungoval fantasticky, bavilo mě se na něj dívat, líbilo se mi, že má i přes špatně rozdané karty překvapivě rovnou páteř, a konec mi upřímně zlomil srdce. Taky musím vypíchnout Robertův vztah s Maxine, „enemies to friends“ je moje třetí nejoblíbenější dynamika a tady byla zvládnutá přímo učebnicově.

Douglas (Josh Lucas) byl obšoust na první pohled a byť jsem se všemožně snažila najít pro něj nějakou polehčující okolnost, každým svým rozhodnutím mi ukázal, že je přesně tak na nic, jak si myslím. Linda/Penelope (Laura Dern) byla fantasticky zahraná, ale přiznám se, že u jejího příběhu jsem se vůbec nechytla. Víc mě zajímala Virginia (Amber Chardae Robinson), která byla ale nepřekvapivě docela upozaděná, a doufám, že v případné druhé řadě se jí budou věnovat víc. Evelyn (Allison Janney) mě bavila hodně, protože Allison Janney je záruka kvality, jinak by byla na podobné úrovni s Lindou.

Hodně mě překvapily s vývojem Normy (Carol Burnett): od začátku jsem čekala, že jako zelenina nezůstane, ale to její vražedné řádění mě velmi příjemně překvapilo. Naopak nepříjemně mě překvapili s Mitzi (Kaia Gerber) a to hlavně castingem, byť musím uznat, že tady si Kaia Gerber vedla o dost líp než v AHS. Na druhou stranu tady hrála jednorozměrné bimbo bez jakékoliv hloubky, na kterém žádná zápletka nestála, takže ten casting vlastně asi klapl.

Vzhledem k lineárnímu ději seriálu se dají dost špatně vypíchnout jednotlivé epizody, ale musím zmínit Maxine Bags a Prince, protože tu jsem skutečně prožívala a měla jsem hrozný strach, že tomu křehkému přátelství mezi Maxine a Robertem zlomí vaz. To jsem samozřejmě ještě neviděla finále, u kterého jsem zcela beze studu bulela a to ještě před tím, než šel k zemi Robert. Poprvé mě rozbrečela mě Kristen Wiig svým výkonem; na Maxine bylo vidět, jak se jí zhroutil svět, a fakt mě to dostalo.

Celkově je Palm Royale výborně napsaná a vtipná záležitost, u které mě štve jen ten cliffhanger (to bylo, proč jsem brečela potřetí), a upřímně doufám, že bude druhá řada, protože takhle to nesmí skončit. Schválně jsem tuto recenzi neformátovala jako minisérii, abych to manifestovala, takže si držme palce.