11. března 2009

The Tudors: Season 1 & 2

| Season 1 & 2 | Season 3 | Season 4 |
_______

You think you know a story but you only know how it ends. To get to the heart of a story you have to go back to the beginning...


Season 1
1.01 In Cold Blood - 1.02 Simply Henry - 1.03 Wolsey, Wolsey, Wolsey! - 1.04 His Majesty, The King - 1.05 Arise, My Lord - 1.06 True Love - 1.07 Message to the Emperor - 1.08 Truth and Justice - 1.09 Look to God First - 1.10 The Death of Wolsey

zdroj: imdb.com
Na převážnou část první série jsem se dívala s dabingem a dle originálu, ve kterém jsem viděla dva poslední díly, mi dabing přišel docela v pohodě - nevím, jak s překladem. Měla jsem hrozně ráda Wolseyho (Sam Neill) i Margaret (Gabrielle Anwar); Margaret je mi dost líto, utekla z vynuceného sňatku do nešťastného a pak ještě umírala sama, zatímco její manžel to pumpoval do jiné, a Wolsey mě překvapil stylem své sebevraždy. Stejně tak mě překvapilo, že Jindru (Jonathan Rhys Meyers) jeho smrt tak vzala, ale ten chlap většinou nedomýšlí následky svého jednání, u něj je možné všechno. Anne (Natalie Dormer) se mi fakt líbí, hlavně jak tvrdě útočí proti soupeřce a jak v závěru série Jindru naštve v lese. Jen... ten závěr se mi tak úplně nezdá jako závěr série - jistě, asi není třeba, když to má pokračování, ale stejně... Těším se na druhou.

Season 2
2.01 Everything Is Beautiful - 2.02 Tears of Blood - 2.03 Checkmate - 2.04 The Act of Succession - 2.05 His Majesty's Pleasure - 2.06 The Definition of Love - 2.07 Matters of State - 2.08 Lady in Waiting - 2.09 The Act of Treason - 2.10 Destiny and Fortune

zdroj: imdb.com
Druhá sezóna mě dostala hned dvakrát; poprvé popravou Moorea (Jeremy Northam) a pak popravou Anne. Ne, že bych o tom nevěděla, samozřejmě, že jsem to věděla, ale jak to bylo natočeno... Z Moorea mě mrazilo teda fest, což dokresloval ještě Jindra, ten chlápek je psychopat. A Anne jsem normálně, natvrdo obulela, vlastně celé finále dvojky. A fakt, jak Jindra nakonec sežere jednu z labutí, symbol věrnosti... je neuvěřitelný, jak lehko uvěřil tomu, co na ni z poloviny sám naframeoval v podstatě jen díky tomu, že porodila děvče a pak dvakrát potratila (což je ovšem jistě její vina, oboje). Dost se mi zprotivil a to jsem na to koukala s odstupem k celému dění. Taky jsem docela ztratila chuť na třetí řadu, Jane Seymour (Anita Briem) je prozatím fakt dost na nic, je mi protivná a přijde mi o ničem. No, uvidíme, 3.01 má být vysílána 5. května, tak třeba mě něčím překvapí. Tohle series finale bylo skutečně series finale na moje měřítka, ačkoliv ten labutí nákyp byl... brrr.  Měly by.