23. června 2010

The Tudors: Season 4

| Season 1 & 2 | Season 3 | Season 4 |
_______


4.01 Moment of Nostalgia - 4.02 Sister - 4.03 Something for You - 4.04 Natural Ally - 4.05 Bottom of the Pot - 4.06 You Have My Permission - 4.07 Sixth and the Final Wife - 4.08 As It Should Be - 4.09 Secrets of the Heart - 4.10 Death of a Monarchy 

zdroj: imdb.com
Upřímně můžu říct, že celí The Tudors byli hereckým koncertem Jonathana Rhys Meyerse, byl naprosto úžasný od začátku do konce. Navíc, když si vzpomenu toho divocha v kůži z prvních sezón a toho starce v posledních dvou dílech... Neuvěřitelná práce, vážně. To samé musím říct o Henrym Cavillovi a jeho Charlesi Brandonovi. Když Suffolkovi zatlačili oči, zatlačovala jsem slzy. Catherine Howard (Tamzin Merchant) jsem neměla ráda na konci minulé sezóny a neměla jsem ji ráda až do jejího konce... Jak říkám, neměla charisma... Ale i přesto mně jí bylo líto. Catherine Parr (Joely Richardson) byla oproti tomu úžasná, stejně silná ženská postava, jako Katherine of Aragorn (Maria Doyle Kennedy) nebo Anne Boleyn (Natalie Dormer). Konečně královna. Přesto ale moje pořadí oblíbených postav zůstává neměnné: Henry, Anne Boleyn, Thomas More (Jeremy Northam), Suffolk, Wolsey (Sam Neill).

Na začátku první sezóny se říká: „You think you know a story but you only know how it ends. To get to the heart of a story you have to go back to the beginning...“ A čtvrtá sezóna byla tím koncem, který jsme znali, a přesto neznali. Byla o tom, jak se Henry znovu dostal na místo, kde před lety ztratil Anne Boleyn, a znovu tam ztratil, tentokráte Catherine Howard. Byla o tom, jak znovu našel klid, jako když našel Jane Seymour (Annabelle Wallis), ačkoli Kate Parr ho nemilovala. Byla o tom, jak se stárnoucí muž snaží obelhat čas, ale prohrává, ačkoliv je králem Anglie, a tak se připravuje na smrt. Byla prostě skvělá.

Dosud nejsilnějším finálem pro mě bylo finále druhé řady, Destiny and Fortune. Na Death of a Monarchy jsem se těšila, protože jsem viděla stills, na kterých byla Anne Boleyn. A nebyla jsem zklamaná - všechny tři královny, Katherine (Maria Doyle Kennedy), Anne i Jane, které přišly orodovat za své děti, měly úžasný proslov, bylo to skvělé. Smrt Suffolka byla smutná. Henryho loučení bylo ještě smutnější a závěrečný doslov, objevující se přes Henryho obraz, nad kterým zrekapituloval nejlepší momenty svého života a seriálu, způsobovaly husí kůži z toho skutečného konce. A opravdu nejlepší bylo, že tím, že nám neukázali Henryho smrt, ho nechali umřít samotného. Úplně samotného.

Finále čtvrté řady dokázalo něco, co se povedlo závěru jen málokterého seriálu - vnímala jsem, že je to konec, že The Tudors skončili (i když poslední díl nechal leccos otevřené). Za sebe říkám, že to byla skvělá historická fikce... Skvěle obsazená, s nádhernou hudbou (na světě je jenom málo lepších melodií, než je A Historic Love /To video je brilantní./), se super kostýmy, správně cheesy. Těším se, až si to zopakuju.