2. ledna 2011

Stardust (2007)

A philosopher once asked, "Are we human because we gaze at the stars, or do we gaze at them because we are human?" Pointless, really... "Do the stars gaze back?" Now that's a question.

zdroj: imdb.com
IMDb. Stardust jsem se dlouho bránila - však víte, fantasy, jednorožci, padající hvězdy a Michelle Pfeiffer, která je sice výborná herečka a všechno, ale ble. Nakonec jsem k tomu ale byla donucená (já věděla, že to přijde) a světe div se, dobře se bavila.
Stačilo na to pár duchů (NEJLEPŠÍ!!!), the Guard (David Kelly) a Robert De Niro, což je patrně jediná herecká hvězda toho filmu, u které se dá mluvit o nezapomenutelném výkonu. Pokud si ten film (nebo něco z něho) někdy pustím znovu, budou to rozhodně scény, kde figuruje Cap'n Shakespeare, hlavně jistá scéna s tutu a nevěřícným výrazem Marka Stronga (Septimus). Když už jsme u něj, byl zase skvělý, a hot, a v černé kůži, to jo, ale ráda bych ho konečně viděla v roli, která není Septimus, nebo lord Blackwood.

Úplně na začátku jsem křičela "joooo", když se na scéně objevil Rupert Everett (Secundus), a o scénu později "neeeee", když odtamtud... vypadl. Následně srdíčko potěšil Henry Cavill (Humphrey), kterého bych nepoznala, rozhodně to nebyl Suffolk. Charlieho Coxe (Tristan Thorn) jsem měla patrně znát z The Merchant of Venice, no nepovedlo se, a se zbytkem zrovna tak.

Pro nemilovníka fantasy má tento film přednost v tom, že je opravdu vtipný, Claire Danes (Yvaine) je roztomilá a obsazení je opravdu hvězdné. Pro milovníka fantasy je to myslím ideální věc s propracovanou zápletkou, jednorožci, čarodějnicemi a pravou láskou. A pro oba dobře strávené dvě hodiny.