9. července 2011

The X Files: Season 8 & 9

| Season 1-3 | Season 4 & 5 | Fight the Future |
| Season 6 & 7 | Season 8 & 9 | I Want to Believe |
| Season 10 | Season 11 |
_______

I've learned to pretend over the past nine years that my victories mattered, only to realize that no one was keeping score. To realize that liars do not fear the truth if there are enough liars. That the devil is just one man with a plan, but evil, true evil, is a collaboration of men, which is what we have here today. If l am a guilty man, my crime is in daring to believe that the truth will out and that no one lie can live forever. I believe it still.


Season 8
8.01 Within - 8.02 Without - 8.03 Patience - 8.04 Roadrunners - 8.05 Invocation - 8.06 Redrum - 8.07 Via Negativa - 8.08 Surekill - 8.09 Salvage - 8.10 Badlaa - 8.11 The Gift - 8.12 Medusa - 8.13 Per Manum - 8.14 This Is Not Happening - 8.15 Deadalive - 8.16 Three Words - 8.17 Empedocles - 8.18 Vienen - 8.19 Alone - 8.20 Essence - 8.21 Existence

zdroj: imdb.com
Oblíbené epizody: Within & Without, Redrum, The Gift, Per Manum, This Is Not Happening & Deadalive, Alone, Essence & Existence

Navzdory tomu, co by se ode mě jako od mulderofila očekávalo, Doggett (Robert Patrick) se mi líbil. Doggett se mi dokonce hodně líbil a trochu mě mrzí ty křivdy, kterých se mu od fandů Mulder (David Duchovny) & Scully (Gillian Anderson) vztahu dostává. Mulder po sobě nechal holt hodně velký a prošlápnutý boty k vyplnění, Doggett přišel na pěkně nevděčnou pozici, ale má u mě obrovské plus, protože chodí ve vlastních botách a nesnaží se nikoho nahradit. Navíc, se Scully byli super tým, a to hlavně z toho důvodu, že Doggettova skepse nutila Scully být onen "believer", ve kterého ji okolnosti napůl proměnily.

Navíc druhá polovina série s těhotnou Scully a vyhozeným Mulderem už prostě nebyla tak úplně ono; začala jsem se hodně těšit na Monicu Reyes (Annabeth Gish) a její týmování s Doggettem, kterého bohužel zatím moc nebylo. Hodně mě šokovali se smrtí CSM (William B. Davis), po zbytek sezóny jsem se nemohla smířit s tím, že Darth Vader je po smrti. Aspoň, že ten Krycek (Nicholas Lea) ještě zůstal...

Potěšil Jay Acovone (Duffy Haskell) a první setkání Doggetta s Lone Gunmen, výborné. Více na kultx, jako obvykle.

Season 9
9.01 Nothing Important Happened Today - 9.02 Nothing Important Happened Today II - 9.03 Dæmonicus - 9.04 4-D - 9.05 Lord of the Flies - 9.06 Trust No 1 - 9.07 John Doe - 9.08 Hellbound - 9.09 Provenance - 9.10 Providence - 9.11 Audrey Pauley - 9.12 Underneath - 9.13 Improbable - 9.14 Scary Monsters - 9.15 Jump the Shark - 9.16 William - 9.17 Release - 9.18 Sunshine Days - 9.19-20 The Truth

zdroj: imdb.com
Oblíbené epizody: 4-D, Lord of the Flies, Trust No 1, John Doe, Audrey Pauley, Improbable (!!!), Release, Sunshine Days, The Truth

Oni zabili Kryceka (Nicholas Lea)! Neee, to mi neříkejte, že už tam nezůstal ani jeden lidskej záporák? To jde do kytek! (Blbej Skinner (Mitch Pileggi), nebavím se s ním.) A co hůř, oni zabili i The Lone Gunmen (Dean Haglund, Bruce Harwood, Tom Braidwood)! To mě naštvalo a mrzelo mnohem víc, nééé. Nenávidím seriály, kde nakonec všichni umřou. Bylo to fakt nutný moje oblíbený tři nerdy zabít?! Ale potěšilo cameo mladého Spendera (Chris Owens), věřila jsem, že ho fotřík fakt zabil. Anyway... Po tom, co se dozvíme, že Mulder zmizel, čekala jsem konečně starý dobrý The X Files, tentokrát s Doggettem & Reyes (I ship it!), ale pořád se do toho motala Scully přecitlivělá po porodu, protože furt neví, jestli porodila člověka, nebo ufouna, a bylo to celý takový divný a nanicovatý.

Později jsem se dočkala pár výborných Doggett & Reyes epizod, kde Scully fungovala spíš jen jako vedlejší postava v klasických "týmovkách" či patolog, tak aspoň že to. (Skvělým příkladem "starých dobrých časů" je například Lord of the Flies.) Taky se mi hodně líbilo týmování a vůbec vztah mezu Scully a Reyes. Díky druhému filmu jsem čekala, že s Williamem to nedopadne dobře, ale tenhle konec (na The X Files posledních dvou sezón neobvykle mírumilovný) mě příjemně překvapil. Finále bylo prostě grandiózní - nádherně shrnovalo celých devět let, vracely se tváře, které bylo potřeba na konci takové cesty vidět, konec tam, kde to všechno začalo - jo, takhle si představuji velké finále velkého seriálu.

Co mě na deváté řadě zklamalo (krom toho, že to nejsou ty The X Files, ke kterým jsem se upsala, ale to už od osmičky) byl fakt, že tvůrci podle mě prostě nedali Doggettovi & Reyes šanci postavit X-Files na sobě. Pořád do toho zasahovala Scully a pořád odkazovala na něco, co už není, a vnucovala myšlenku, že se dívám jen na nějaký éčka ze sáčku, protože tu dobrou zeleninovou polívku od babičky mi někdo snědl. Je sice fajn, že se na Muldera nezapomnělo, jako v jiných seriálech, kde někdo umře / zmizí a pak se o něm mluví jen hodně sporadicky, ale... Mrzí mě, že jsem neměla šanci zažít Doggetta po tom, co došel klidu ohledně svého syna (snad jen v Sunshine Days), a že jsem neviděla The X Files i bez Scully a Muldera, protože se mi tihle dva prostě zalíbili a vrátili do seriálu tu dynamiku rázného skeptika a někoho, kdo je ochotný věřit v mouchy-akvabely, když na to přijde.

Zaznamenala jsem Lucy Lawless (Shannon McMahon, Nothing Important Happened Today I & II), Jamese Remara (Josef Kobold, Dæmonicus), Jane Lynch (Anne T. Lokensgard, Lord of the Flies), Terryho O'Quinna (Shadow Man, Trust No 1), Neala McDonougha (Robert Comer, Provenance & Providence), Zuleikha-u Robinson (Yves Adele Harlow, Jump the Shark) etc. Poslední článek je zde.

"I wanna believe that the dead are not lost to us, that they speak to us, as part of something greater than us, greater than any alien force. And if you and I are powerless now, I wanna believe that if we listen to what's speaking, it can give us the power to save ourselves."