8. září 2012

Six Feet Under: Season 5

| Season 1 & 2 | Season 3 & 4 | Season 5 |
_______

Everything.
Everyone.
Everywhere.
Ends.



Season 5
5.01 A Coat of White Primer - 5.02 Dancing for Me - 5.03 Hold My Hand - 5.04 Time Flies - 5.05 Eat a Peach - 5.06 The Rainbow of Her Reasons - 5.07 The Silence - 5.08 Singing for Our Lives - 5.09 Ecotone - 5.10 All Alone - 5.11 Static - 5.12 Everyone's Waiting

zdroj: imdb.com
Finálová řada přinesla nepříjemné překvapení v tom, že Claire (Lauren Ambrose) byla znovu ta otravná puberťačka, která mě prudila na začátku první řady. Fakt mě rozčilovala zvlášť proto, že jsem si ji prostě v předchozích řadách zamilovala. Nicméně ten temp job mi připomněl Dead Like Me, což mě hodně potěšilo, nějak k sobě ty seriály sedly. Byla jsem ráda, že se nakonec zase vrátila k té slibné Claire, kterou jsem měla ráda.

Dost mě překvapil rychlý skok k už těhotné Brendě (Rachel Griffiths) a její svatbě s Nateem (Peter Krause), ale průběh toho všechno nezklamal, pěkně kruté ve stylu Six Feet Under (a nejkrutější bylo, že přízrak Lisy měl hezčí svatební šaty, než skutečná Brenda). Protože jsem debil, opět jsem si dopředu vyspoilerovala, že Nate opravdu umře, takže jsem v šoku sice nebyla, ale stejně mi běžel mráz po zádech, když se na bílé obrazovce objevilo jeho jméno stejně, jako tehdy u Lisy. Je smutné, že Brenda našla svoje místo v rodině Fisherů - ve své rodině - až po Nateově smrti, ale podstatné bylo, že ho našla a dokonečně žila spokojeně.

Docela mě šokovalo, jak naložili s Ruth (Frances Conroy) a Georgeem (James Cromwell) - čekala jsem, že se něco podělá, ale že to zaženou až do takových extrémů, to ne, to musím přiznat. A když si to tak projdu od začátku do konce, tak ani nevím, jestli byl vyšinutý George vůbec potřeba, když se to znovu vrátilo na začátek. Nicméně nezávidím jí, čím si pro šla, a o to větší pro mě byla hrdinka, když se konečně dala dohromady, opustila minulý život a přenechala to mladším. Jak jsem psala někde na začátku, byla fakt bad-ass.

David (Michael C. Hall), Keith (Mathew St. Patrick) a jejich adoptovaní chlapci Anthony (C.J. Sanders) a Durrell (Kendre Berry) celkem bavili. Rozhodně se mi ale líbilo, jak to skutečně řešili, bojovali, pracovali na tom a prostě, skutečně tvořili rodinu. I když Davidovi nakonec trochu hrabalo, dostal se z toho - skutečný syn své matky - a byla jsem za něj a za jeho rodinu strašně ráda. Nějak dávalo smysl, že to byli zrovna oni, kdo dál potáhnou tradici Fisher & Sons.

Nejhezčí ale bylo, že konečná sekvence zahrnula do rodiny i Rica (Freddy Rodríguez). Jeho linie s Vanessou (Justina Machado) mě pravda moc nebavila, ale i tak se mi líbilo, jak na konci táhli zase za jeden provaz, dali se dohromady a splnili si sen s vlastním podnikem. Svým způsobem mi to připomnělo začátek seriálu a mám ráda, když se to nakonec takto stočí do sebe.

Celkové ukončení seriálu nemělo chybu. Všechny linie se krásně uzavřely, za což jim patří velká pochvala, protože většina seriálů, které jsem kdy sledovala, v tomto hrubě selhala. Konečná sekvence za zvuků Breathe Me od Siy mě totálně zlomila, brečela jsem jak želva. Nádherné rozloučení se všemi postavami a s rodinou Fisherů tak, jak jsme je znali. Všichni jednou zemřeme a ten seriál byl o tom stejně, jako o těch, co zůstávají. A je tak nějak utěšující vědět, že i když všechny tyto nádherné postavy odešly (po tom, co žily dlouhý život), zůstali po nich Maya, Willa, Anthony a Durrell - pořád ti Fisherové a přesto úplně jiní.

Naprosto mě dostala Jayma Mays (Donna, The Rainbow of Her Reasons), to byla dokonalá role, a opět jsem byla nucená vystát protivnou Cynthii Stevenson (Joy Solomon, The Silence), která tu byla překvapivě snesitelnější, než všude předtím. (Možná proto, že tam byla chviličku.)

Six Feet Under je rozhodně seriálová perla, která dokázala, že jsem milovala její postavy bez ohledu na to, že mi zrovna lezly na nervy a ve většině případů jsem neschvalovala jejich jednání, a která mě bavila i při tom vražedném tempu, kterým si při takových příležitostech dávám. Bylo to pět sezón výborných příběhů, dokonale vytvořené a natočené drama jedné rodiny, a znovu opakuji, naprosto brilantně a promyšleně ukončené. Můžu s čistým srdcem doporučit všem, kdo mají rádi mimo všeho výše popsaného hlavně svéráznost a originalitu.