25. září 2013

Dexter: Season 8

| Season 1-4 | Season 5 | Season 6 | Season 7 | Season 8 |
_______


8.01 A Beautiful Day - 8.02 Every Silver Lining - 8.03 What's Eating Dexter Morgan? - 8.04 Scar Tissue - 8.05 This Little Piggy - 8.06 A Little Reflection - 8.07 Dress Code - 8.08 Are We There Yet? - 8.09 Make Your Own Kind of Music - 8.10 Goodbye Miami - 8.11 Monkey in a Box - 8.12 Remember the Monsters?

zdroj: imdb.com
Myslím, že se mi dařilo celkem slušně se tu na blogu vyvarovat vulgarismů, ale o finálové řadě Dextera se nedá říct nic jiného, než že to byla regulérní sračka. "WTF?" bylo během sledování mumláno častěji, než u čekohokoliv jiného, pouštěla jsem si to okamžitě, jak to šlo, ne proto, že bych se tak těšila, ale abych to měla za sebou, a kdyby nešlo o posledních dvanáct dílů seriálu, který jsem mívala opravdu hodně ráda, prostě s tím seknu, protože to nakonec bylo tak špatný, že si z toho nešlo ani utahovat.

Nedá se jmenovat, co všechno bylo špatně, na to nemám místo ani žaludek, ale vyjmenujme aspoň něco. Po LaGuertě (Lauren Vélez) neštěkl ani pes kromě sem tam vzdychajícího Batisty (David Zayas) a fetující Deb (Jennifer Carpenter), která u toho stejně spíš myslela na sebe. Neměla jsem LaGuertu ráda, ale všechny postavy údajně jo, tak co to bylo za ignor? Když už jsme u Batisty, kde zůstala jeho restaurace nevím a jeho rodinné trampoty byly za trest. Jak mě Jamie (Aimee Garcia) kdysi bavila, tak tuto řadu mi lezla na nervy. Nedělala nic jinýho, než že skučela a žárlila na Deb, prostě prudila. V tom všem zůstal zaseklý Quinn (Desmond Harrington), který je totálně bezprizorní už nějakou dobu, a tohle jeho motání se v Batistovic rodince a rekreační vzdychání za Deb mě hrozně rozčilovalo. No a Masuka (C.S. Lee) a prsa jeho nově objevené dcery - PROČ?

Nové postavy slibovaly, že se bude dít něco fajn, ale byly stejně naprd jako staré. Doktorka Vogel (Charlotte Rampling) byla šáhlá a naprd, její smrt se mnou vůbec nepohnula, naopak jsem jen marně zadoufala, že se už začne něco dít. Zachův (Sam Underwood) smysl jsem stále ještě neodhalila, byl tam totálně k ničemu. Saxon (Darri Ingolfsson) byl naprd celý, nechal se trapně zabít a při jeho inteligenci to hází na Dextera (Michael C. Hall) ještě horší světlo, že byl zase takto obehrán. S Trinitym (John Lithgow) jsem tomu ještě rozuměla, ale takto...

Dokud se řešilo jen Debřino PTSD, bylo to celkem v pohodě, a kdyby dotáhla to utopení Dextera do konce, fakt bych ji milovala. A pokud se dá na poslední řadě Dextera něco aspoň trochu ocenit, rozhodně je to herectví Jennifer Carpenter, která prostě umí a tady si mohla vyzkoušet spoustu poloh, z nichž všechny byly nějak zajímavé. Hrozně se na ni těším v dalším projektu. Po Debřině PTSD přišla na scénu Hannah (Yvonne Strahovski), která se fakt vracet neměla. Věděla jsem, že to bude peklo už když na konci minulé řady ukázali, že utekla, ale tohle jsem nečekala. Dexter, který někde během čtvrté řady patrně utržil ránu do hlavy a od té doby je tupý jak štolverk, zhloupl ještě víc, začal se chovat nelogicky a prostě úplně jako debil. Z té "lávstory" se mi neudělalo volno a vůbec tomu nepomáhalo to rodinné drama s Harrisonem (Jadon Wells), u nějž byl nástup demence patrně rychlejší, než u jeho otce, protože jinak si to jeho dobrodružství na běžícím pásu opravdu neumím vysvětlit.

Co se týče finále, tak to skutečně shrnulo celou blbost poslední série. Remember the Monsters? mělo sice fakt super název, ale jinak to bylo celý posraný jak nádražní záchodky. Že Deb zemře jsem věděla ze spoilerů, ale nevěděla jsem, že takhle totálně debilně a její mokrý pohřeb byl poslední doklad Dexterovy navždy ztracené inteligence. Nechápu symboliku za tím a nechápu, že po těch letech zabíjení lidí nevěděl, že takhle nakonec vyplave. Na všechny ostatní se ve finále silně kašlalo s výjimkou Quinna, který dostal jeden poslední vzdychací pokec s Deb, oh happy end.

Konec byl špatně naprosto celý. Dexterův vjezd se Slice of Life do bouře měl grády a kdyby to takto končilo, nemám námitky, bylo by to aspoň působivé. Všechno, co se dělo potom, bylo špatně. Proč je ten hloupý harant s Hannah v Argentině? Má prarodiče z matčiny strany a dva sourozence, takže přece dává absolutní smysl, že ho Dexter nechal s ženskou, která z prdele tráví lidi (a ne, žádná dojemná historka o tom, proč pro to má chudák týraná Hanča důvod, mě neomámí). A ta úplně poslední scéna jsou neuvěřitelně trapný zadní vrátka, který zničily i to, o co se scénáristé mezi šlehami heroinu v poslední epizodě patrně snažili, protože teď nedává smysl naprosto nic, dojemnost nefungovala, Dextera mi líto není. Doufám, že ty zadní vrátka zůstanou navždy zavřený.

Prostě, celá řada byla hloupá a nelogická a finále byla trapnost a sprostota. Netuším, jak si někdo mohl myslet, že nad tím odvedl dobrou práci, opravdu nemám ponětí. Kdyby z toho udělali jeden hodinu a půl dlouhý film, pak by se to snad ještě dalo, ale tohle příliš bolelo. Nechce se mi věřit, že to napíšu, ale Safran byl právě překonán, takhle by to nezlikvidoval ani on. Nicméně můžu všem, co se na tom podíleli poděkovat, teď mám fakt radost, že Dexter skončil, a nemrzí mě to.