17. prosince 2012

Dexter: Season 7

| Season 1-4 | Season 5 | Season 6 | Season 7 | Season 8 |
_______


7.01 Are You...? - 7.02 Sunshine and Frosty Swirl - 7.03 Buck the System - 7.04 Run - 7.05 Swim Deep - 7.06 Do the Wrong Thing - 7.07 Chemistry - 7.08 Argentina - 7.09 Helter Skelter - 7.10 The Dark... Whatever - 7.11 Do You See What I See? - 7.12 Surprise, Motherfucker!

zdroj: imdb.com
Nebylo možné se po konci minulé sezóny, kdy Deb (Jennifer Carpenter) Dextera (Michael C. Hall) nachytala s mrtvolou Travise (Colin Hanks) a nebylo pochyb, že právě Dexter ho zabil, se netěšit na další, protože fakt, že se Debra konečně dozví pravdu, byl od začátku jeden ze zlomových momentů seriálu, po kterém už prostě nic nemůže být stejné. Stejně jako loni i letos opakuji, že Jennifer Carpenter by si zasloužila všechny ceny za zeměkouli, protože to, co předvádí je neskutečné, dokonalé a zdaleka nejlepší herecký výkon celého seriálu po celý jeho běh. Musím se přiznat, že Are You...? mě zklamalo, bylo plné dementních výmluv, které nemohl sežrat snad nikdo, až konec byl dobrý a pak, teprve od Sunshine and Frosty Swirl, se to někam hýbalo, ačkoli většinou pomaleji, než bych si bývala přála.

Největším lákadlem (kromě minulého cliffhangeru) této sezóny byla postava Isaaka Sirka (Ray Stevenson), která byla výborně napsaná, všechno kolem něj bylo prostě super. Líbilo se mi, do jaké polohy se s ním Dexter dostal, a prostě stokrát radši bych si Isaaka ponechala jako Dexterovu bromanci, než tu obligátní romanci, o které budu mluvit později. V Helter Skelter mě fakt vytočili, když se Isaaka zbavili tak debilně a rychle, zbytek sezóny už mě tolik nebavil. Ray Stevenson byl prostě dokonalý démon a znovu mi připomněl, proč jsem si ho v Rome zamilovala.

Dalším velkým kusem sezóny byla Hannah McKay (Yvonne Strahovski), která - ačkoli s Dexterem byli hot - mi většinou silně lezla na nervy, ta zápletka mi přišla úplně mimo. Byla to víceméně Lila (Jaime Murray), jen trochu méně očividně šáhlá, nacpali tam zase ty city, které mě v Dexterovi hrozně otravují, a prostě celkově mě ta linie spíš rozčilovala, než aby mě bavila. Nemůžu uvěřit, že zatímco skvělého Isaaka se zbavili tak brzo, Hannah tam trapčila až do konce.

Hrozně mi vadilo to dějové vakuum, které nastalo po smrti Isaaka. Žhář byl trapnost nad trapnost, jejíž detaily jsem už pro jistotu zapomněla, otec McKay (Jim Beaver) byl taky absolutně zbytečné "plot device", nic víc, a celkově jsem jen útrpně čekala, kdy Dexter konečně pochopí, že LaGuerta (Lauren Vélez), která měla v zájmu mých nervů dávno zemřít, je skutečná hrozba, protože nejen, že věří, že Doakes (Erik King) byl nevinný, ale navíc začala celkem rychle podezřívat Dextera a málem ho dostala. Nakonec se jim povedlo, že mi její osud před finále ležel na srdci nejvíc. Po těch sedmi sezónách jsem Dexterovi i pořádnou pecku do obličeje přála za to, jak zlenivěl, a představa, že by měl kvůli jeho flákání někdo nevinný zařvat (i když by to byla LaGuerta), se mi nějak nezdála.

Trochu mi vadilo, že neupustili od té zápletky s Debřinou zamilovaností do Dextera. Jak jsem psala výš, Jennifer Carpenter se sice herecky opravdu vyřádila, ale stejně mi ta zápletka nedělala dobře na žaludek. Zbytek postav se víceméně flákal od ničeho k ničemu. Quinnovu (Desmond Harrington) zápletku s Nadiou (Katia Winter), ukončenou halabala, lépe ignorovat; Batista (David Zayas) a jeho bar mě nemohli zajímat míň; Louis (Josh Cooke) sice přetekl do další sezóny, ale skončil bídně a nebavil; Mike Anderson (Billy Brown) loni přišel zjevně jen proto, aby letos zařval, a to se mi nelíbilo.

Předposlední dva díly (The Dark... Whatever, Do You See What I See?) se pro mě hrozně táhly, ale myslím, že v seriálu nastal další velký zvrat, když se Dexter konečně přestal schovávat za Dark Passangera a přiznal si, že je prostě magor. Navíc musím přiznat, že jsem měla škodolibou radost, když strčil Hannah do vězení, ale vůbec nic to neřešilo a ani to moc nedávalo smysl.

Na finále jsem se ale i tak těšila, navíc promo vypadalo lahodně, takže jsem byla dost zvědavá. Samotný díl mě skutečně nepotěšil. Většinu dílu jsem se brutálně nudila, prostě typický vycpávka díl o ničem. Většina postav nic nedělala, LaGuerta byla typicky blbá a chytala se stébla, Dexter si opět myslel, že je nezranitelný a tak dál. Nejvíc mě ale vytočili s Hannah a jejím útěkem z vězení a ještě víc, že to nijak nedořešili. Nelíbí se mi a nebaví mě cliffhanger s ní. Největší perla finále bylo ale Debřino rozhodnutí zastřelit LaGuertu, když si měla vybrat mezi ní a Dexterem. Byla jsem v šoku, když jsem pak sledovala, jakou jdou Dexter s Deb na novoroční večírek a kamera zabere ohňostroje, a celkem záhy jsem si uvědomila, že jsem nebyla v šoku stejně příjemným způsobem, jako když Deb loni nachytala Dextera, ale úplně naopak.

Myslím, že do další sezóny půjdu čistě proto, že je poslední a že bych ráda viděla, co sakra teď udělají s tímto. (I když bych se na to asi v duševního zdraví měla vykváknout.)