13. prosince 2010

Dexter: Season 5

| Season 1-4 | Season 5 | Season 6 | Season 7 | Season 8 |
_______


5.01 My Bad - 5.02 Hello, Bandit - 5.03 Practically Perfect - 5.04 - Beauty and The Beast - 5.05 First Blood - 5.06 Everything Is Illuminated - 5.07 Circle Us - 5.08 Take It - 5.09 Teenage Wasteland - 5.10 In The Beginning - 5.11 Hop a Freighter - 5.12 The Big One

zdroj: imdb.com
Na začátku se stalo přesně to, co jsem čekala, a jsem moc ráda, že se z Dextera (Michael C. Hall) nestal Emo!Dexter a tvůrci si vzpomněli na to, že Dexter vlastně nemá city. Po prvních dvou dílech byl až do konce dokonale ve formě a já ho milovala jako v první řadě, i když mě trochu mrzelo, že začíná tak lemplovatět. Batista (David Zayas), jak jsem ho měla ráda, se mi svým vztahem s LaGuertou (Lauren Vélez) zprotivil, většinu času my ti dva lezli na nervy. Dokonce mě ani nepotěšilo, že se z LaGuerty zase stala mrcha - tak moc mě nebavila.

Velké plus má Deb (Jennifer Carpenter), kterou prostě zbožňuji, a jsem moc ráda, že si s sebou pořád nese Lundyho (Keith Carradine) smrt. Je tak nádherně plastická, až mi oči přecházejí. Ta byla díl pod dílu jen a jen lepší. Quinna (Desmond Harrington) jsem zpočátku neměla ráda, ale jakmile se z něj vylouplo něco víc, než Doakes (Erik King) 2.0, změnila jsem názor, a jsem ráda, že nešel bručet. (Taky je to kus.)

A hodně mě potěšila Sonya (Maria Doyle Kennedy), skvělá postava. O Manzon (April L. Hernandez) jsem dlouho nevěděla, co si myslet, ale líbila se mi a bavila mě, škoda, že vymizela do prázdna. Doufám, že se zjeví v další sezóně. A malý Harrison byl výborný doplněk od jeho první krve přes die-die, až tvoření článku mezi Lumen (Julia Stiles) a Dexterem. A jeho pohled v posledním záběru série... nene, to dítě nebude normální.

Co se týče Lumen Pierce, její postava se mi líbila hned od začátku, časem jsem se do ní zamilovala a milovala jsem každý moment z její unie s Dexterem. Je to taky snad poprvé, kdy jsem zbožňovala takové partnerství muže a ženy a neshipovala jsem je. (Yay for me!) Jak všichni víme, bylo mi to k ničemu, nicméně následně jsem je milovala i jako pár a jsem mimořádně ráda, že nezemřela. Konec byl logický a stále doufám, že se vrátí.

Jak jsem psala dřív, sentimentální začátek jsem očekávala a byla jsem smířená s tím, že tam prostě bude. Jsem ale ráda, že to neprotahovali, jelikož mi šla Rita (Julie Benz) na nervy, loučit jsem se s ní rozhodně nepotřebovala. Od druhého dílu to bylo čím dál lepší, ani jsem po tom úvodu takový obrat nečekala, a jakmile se dostala na scénu Lumen, prostě jsem věděla, že tohle je pořád jen rozjezd a že to bude rockovat.

Hodně debat vyvolal humorný díl Everything Is Illuminated, který já osobně milovala od začátku do konce, zvlášť Masukovo (C.S. Lee) závěrečné představení. Od osmého dílu to začalo být, hodně, hodně, hooodně dobré, a mělo to vzestupnou tendenci. Moje neshipování bylo nakonec k ničemu, jak jsem se zmínila, jelikož na to Dex a Lumen stejně skočili, ale ačkoliv jsem ten krok odmítala, když se to stalo, nebylo to tak nepřirozený. Po předposledním dílu jsem nemohla být napjatější.

Z herců mě hodně potěšilo cameo Katherine Moennig (Michael Angelo, First Blood) a Marii Doyle Kennedy (Sonya), plus mě překvapilo, jak skvěle tam Julia Stiles zapadla i přes to, že je převážně filmová herečka. Je fakt skvělý profík.

Finále: Trochu mě mrzelo, jak rychle hotoví byli s Jordanem Chaseem (výborný Jonny Lee Miller), myslela jsem si, že ho aspoň trošičku popitvánkovají. Že ale vyřešili Liddyho (Peter Weller) jako piece of cake, když došlo ke konfrontaci, to mě nedráždilo. Nicméně potěšilo mě, že nebyl cliffhanger, a potěšilo mě, že se zase objevil Harry (James Remar). Jak jsem psala výš, konce byly logické, jak pro Deb, tak pro Lumen, a jsem ráda za ten hint aliance mezi Quinnem a Dexterem. Jediné, co mě opravdu dráždí, je že Deb pořád neví, jak to s Dexterem je. Škoda. (Ale poslední záběr stejně FTW. - Z promo fotky to nevypadá vůbec tak creepy, jak to bylo.)