19. ledna 2014

Rush (2013)

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

zdroj: imdb.com
IMDb. Upřímně řečeno jsem nečekala, že mě ten film tak chytne. Šla jsem do něj hlavně kvůli Olivii Wilde, o čem to je jsem věděla víceméně z plakátů. Nikdy jsem se o formule nezajímala, jméno Niki Lauda jsem znala jen pasivně, toho druhého vůbec, a nemám ponětí, nakolik se to zakládá na pravdě (a ani to nemám zájem zjišťovat). Podstatné je, že mě ten film bavil a měl v sobě pár zajímavých myšlenek - jaku tu výš v kurzívě nebo "Happiness is your biggest enemy. It weakens you. Puts doubts in your mind. Suddenly you have something to lose."

Chris Hemsworth (James Hunt) jde tak nějak mimo mě (i když jsem ho zjevně viděla ve Snow White and the Huntsman) a Hunt mi nebyl dvakrát sympatický - takové děcko, které má problém vyrovnat se s konkurencí a neví, jak přistupovat k někomu, kdo uvažuje jinak. Udělal za ten film ale docela pokrok a vyhrál mě, když zmlátil novináře, který byl hrubý na Laudu. Daniel Brühl (Niki Lauda) mě totálně dostal - když si představím, že ten suchar s předkusem je Fredrick Zoller. Wow, mám ho v hledáčku. Olivia Wilde (Suzy Miller) byla opět úplně jiná, je dobrá. Alexandra Maria Lara (Marlene Lauda) se fakt drsně podobá skutečné Marlene Lauda a byla taktéž skvělá, většinu emocí ukazoval její obličej.

Potěšila Natalie Dormer (sestra Gemma), na tu krátkou dobu, co tam byla, toho stihla spoustu ukázat, a Stephen Mangan (Alastair Caldwell), kterého jsem doteď znala jen v komediální poloze, takže jsem za to ráda. Není to film, na který se patrně podívám znovu, ale byla to rozhodně skvělá podívaná tím spíš, že jsem nečekala, že by mě to mohlo zaujmout.