14. března 2014

M*A*S*H: Season 9-11

| Season 1-3 | Season 4 & 5 | Season 6-8 | Season 9-11 |
_______


Season 9
9.01 The Best of Enemies - 9.02 Letters - 9.03 Cementing Relationships - 9.04 Father's Day - 9.05 Death Takes a Holiday - 9.06 A War for All Seasons - 9.07 Your Retention Please - 9.08 Tell It to the Marines - 9.09 Taking the Fifth - 9.10 Operation Friendship - 9.11 No Sweat - 9.12 Depressing News - 9.13 No Laughing Matter - 9.14 Oh, How We Danced - 9.15 Bottoms Up - 9.16 The Red/White Blues - 9.17 Bless You Hawkeye - 9.18 Blood Brothers - 9.19 The Foresight Saga - 9.20 The Life You Save

zdroj: imdb.com
Devátá řada mě pozdravila příšerným účesem Margaret (Loretta Swit), začátek osmdesátek v plné polní. Letters mám velmi ráda, už jen kvůli Margaret, Death Takes a Holiday je hodně emotivní vánoční díl a A War for All Seasons je skvělý nápad, fakt tento styl vyprávění působí neuvěřitelně dobře. No Sweat je jeden z mých nejoblíbenějších dílů (vůbec ty "potivé" díly bývají dobré), Depressing News mi uvízl v hlavě jako jeden z podstatných dílů, co se týče Hawkeyee (Alan Alda) a jeho psychiky, Bottoms Up mě potěšil díky té zápletce s alkoholismem, jen mě trochu mrzí, že pro to použili epizodní postavu místo toho, aby to zkusili s nějakou hlavní. Bless You Hawkeye je jedna z těch epizod, díky které je M*A*S*H víc, než jen sitcom, stejně tak The Life You Save, který považuji za výjimečný, protože k té hluboké myšlence nepoužili Hawkeyee, ale Charlese (David Ogden Stiers). Potěšil Patrick Swayze, RIP, v epizodě Blood Brothers jako vojín Sturgis s leukémií. Obecně neměla série žádnou dlouhodobou zápletku, což byla trochu škoda, protože cítím to překlenutí do vážnější polohy, která by si nějaké celkové téma zasloužila.

Season 10
10.01 That's Show Biz - 10.02 Identity Crisis - 10.03 Rumor at the Top - 10.04 Give 'Em Hell, Hawkeye - 10.05 Wheelers and Dealers - 10.06 Communication Breakdown - 10.07 Snap Judgment - 10.08 Snappier Judgment - 10.09 'Twas the Day After Christmas - 10.10 Follies of the Living - Concerns of the Dead - 10.11 The Birthday Girls - 10.12 Blood and Guts - 10.13 A Holy Mess - 10.14 The Tooth Shall Set You Free - 10.15 Pressure Points - 10.16 Where There's a Will, There's a War - 10.17 Promotion Commotion - 10.18 Heroes - 10.19 Sons and Bowlers - 10.20 Picture This - 10.21 That Darn Kid

zdroj: imdb.com
Jak jsem psala už u minulé řady, trochu mi chybí, že tam není něco, co epizody propojuje. Ani nevím, jestli to kdy v M*A*S*Hi bylo, ale tak nějak mi to chybí, ať to tam bylo nebo ne. Navíc jsem zjistila, že už si většinu epizod vůbec nevybavuji, což je pravděpodobně ukazatel, že ač si to vědomě neuvědomuji, seriálu asi přece jen klesla kvalita. Po deseti letech je to sice pochopitelné, ale trochu to mrzí i tak, když ten seriál miluji. Bavilo mě Rumor at the Top, Give 'Em Hell, Hawkeye (Hawkeye je prostě podle mě jedna z nejlepších seriálových postav vůbec, s tím se nedá nic dělat), líbil se mi dvojdíl Snap Judgment & Snappier Judgment soustředěný na Klingera a Follies of the Living - Concerns of the Dead mi nikdy nepřestane připadat trochu zvláštní. The Birthday Girls se mi hrozně líbilo díky Margaret & Klinger scénám, ta dvojka měla vůbec dostat víc prostoru. Pressure Points bylo skvělé díky Potterově zranitelnosti, Where There's a Will, There's a War mě sundalo koncem, kdy Hawkeye píše dopis Erin Hunnicut a přikládá ho ke své poslední vůli, a v Sons and Bowlers mě dostala Charlesova tichá přítomnost a podpora, zatímco se Hawkeye snažil zjistit, jak je na tom jeho otec. (Vůbec, ta Charles/Hawkeye bromance tam byla skvělá.) Picture This jsem doteď zjevně nedocenila, napraveno. Potěšil David Graf (poručík Spears, A Holy Mess), vidět ho ve vážné roli bylo zvláštní. Mimoto jsem si konečně všimla, že všechny předchozí obrazy, které Potter namaloval a figurovaly v předchozích epizodách, visí v jeho kanceláři. Skoro jsem si ani neuvědomila, že mi zbývá pouhých šestnáct epizod do úplného konce. Je mi smutno už teď.

Season 11
11.01 Hey, Look Me Over - 11.02 Trick or Treatment - 11.03 Foreign Affairs - 11.04 The Joker Is Wild - 11.05 Who Knew? - 11.06 Bombshells - 11.07 Settling Debts - 11.08 The Moon Is Not Blue - 11.09 Run for the Money - 11.10 U.N., the Night and the Music - 11.11 Strange Bedfellows - 11.12 Say No More - 11.13 Friends and Enemies - 11.14 Give and Take - 11.15 As Time Goes By - 11.16 Goodbye, Farewell, and Amen

zdroj: imdb.com
V poslední řadě už byl hrozně cítit konec, nějak se z toho vytratila ta M*A*S*H příchuť, ten humor, ta lehkost. The Joker is Wild je perfektní díl s perfektní pointou, na konci se vždycky směju nahlas, nejde jinak. Strange Bedfellows stejně tak, linie plukovníka Pottera je navíc skvělá. As Time Goes By je kouzelné díky těm předmětům, které dali do časové kapsle, a hlavně, že zmínili Radarova (Gary Burghoff) medvídka a ten tím pádem zůstal tam, kde podle své symboliky měl. (Mimochodem, herci udělali to samé - každý pohřbil něco, co symbolizovalo jejich postavu v seriálu.) A teď k tomu nejtěžšímu... Goodbye, Farewell, and Amen. Obecně už to skoro ani není M*A*S*H, je to bez humoru, podivně tesknivé. Pokaždé, to vidím, mám pocit, že někdo umřel. Hrozně jim to přeju, ale zároveň jim to absolutně nezávidím. To, co tam prožili, tím budou poznamenaní až do smrti, a to, co tam našli, budou muset sakra hlídat, aby jim to díky pudu sebezáchovy neuteklo. Tak či tak je to ale důstojné rozloučení se skvělým seriálem, a jestli nebrečíte při následujícím záběru, nejste lidi. (Já brečím vždycky a nezáleží na tom, po kolikáté to vidím. A stále mě obejde zima, když čtu název posledního dílu.)


Tento seriál je prostě nádherný kus práce, kus několika životů, plný spousty citů a spousty hlubokých myšlenek stejně jako jemného humoru. Je to jeden z mála seriálů, na které se člověk může dívat pořád, je to legenda, je to něco, co nikdy nezemře a něco, co si lidé budou vždycky pamatovat. Je to jedna z věcí, které miluji.