6. října 2015

Jo Nesbø: Netopýr (Flaggermusmannen, 1997)

zdroj: megaknihy.cz
Jak už jsem psala, chytila jsem se severských autorů a nakonec jsem zkusila i Joa Nesbøa na doporučení kamarádky, která se předtím nespletla s The Martian a chválila, jak se Harry Hole jako postava krásně vyvíjí. Netopýr mě napřed překvapil - nedívala jsem se na rok vydání a teprve při zmínce o walkmanovi jsem zjistila, že jsem se vrátila v čase do devadesátých let. Navíc jsem nebyla úplně nadšená ze zasazení děje do Austrálie - baví mě číst autory různých národností hlavně, když užívají reálie vlastních zemí, ale nakonec jsem se do toho dostala. Fakt se mi líbilo, jak Nesbø těžil z mytologie původních Australanů a nic čtenáři nevnucoval, plus jak se vůbec nebojí psát chlápka, který ten život pěkně kope. Vadilo mi "cha, cha", nenávidím, když autoři píšou smích, a chvilku mi trvalo, než jsem se do toho dostala, ale to jsou malé detaily. Myslím, že rozhodně navštívím knihovnu, mám před sebou dalších devět dílů.