13. listopadu 2015

Jo Nesbø: Švábi (Kakerlakkene, 1998)

zdroj: megaknihy.cz
Thajské dobrodružství Harryho Holeho se mi ze začátku jevilo chytlavější než to australské, ale přiznám se, že ke konci jsem se do toho zamotala a celá pointa byla tak fantasticky a komplikovaně (ač ne nelogicky a rozhodně ne nepropracovaně) vykonstruovaná, že je těžké to vidět jako reálný příběh. Harry je pořád stejný sráč jako v prvním díle, ale taky je pravda, že ho okolnosti moc nemotivují k tomu, aby se trochu polepšil. A přece se opakovaně snaží, což je mi ohromně sympatické. Thajsko pro mě bylo trochu zajímavější než Sydney, ale přece jen se těším na Norsko. Každopádně potěšily zmínky o minulé knížce a líbí se mi, že to Nesbø chytře píše tak, že je člověk pořádně pochopí jen když Netopýra četl. Jsem docela zvědavá, jestli se série ještě vrátí k Harryho sestře, a těším se na další díl.