6. března 2016

Jo Nesbø: Přízrak (Gjenferd, 2011)

zdroj: megaknihy.cz
Na to, jak jsem byla zklamaná z Levharta a vlastně i Sněhuláka se mi Přízrak překvapivě líbil. Šel hlouběji, než kterákoliv knížka předtím. Poskvrnil to, co měl Harry Hole za svaté a co ho jako jediné drželo při zdravém rozumu. Musím říct, že jsem tím byla dost překvapená, ale to byla část toho, co mě na té knížce asi tak bavilo. Zápletka byla drsná, jako obvykle. Trochu mě mrzelo, že se neobjevila Kaja Solness, ale když byla tolik v popředí Rakel, zjevně na ni nebylo místo. Nakonec mě vlastně i dost překvapilo, že Bellman skutečně v něčem jede - a ještě v něčem tak velkém. Vysvětluje to název zatím posledního dílu v sérii. Navíc události v Přízraku dávají tušit, že až na to dojde, Harry už si vůbec nebude brát žádné servítky. Teď už skutečně nemá co ztratit.