21. ledna 2017

The Girlfriend Experience: Season 1

| Season 1 | Season 2 | Season 3 |
_______

I don't have any friends.


1.01 Entry - 1.02 A Friend - 1.03 Retention - 1.04 Crossing the Line - 1.05 Insurance - 1.06 Boundaries - 1.07 Access - 1.08 Provocation - 1.09 Blindsided - 1.10 Available - 1.11 Fabrication - 1.12 Home - 1.13 Separation

zdroj: imdb.com
Vlastně ani nevím, jak mě napadlo podívat se na The Girlfriend Experience. Jsem si celkem jistá, že v tom hrál roli někdo z obsazení, ale zpětně se prostě nemůžu dopátrat toho, jak jsem se k tomu proklikala. Zaujalo mě to pravděpodobně hlavně tím, že to mělo hodně podobný námět jako Secret Diary of a Call Girl, ale tam taky veškerá podobnost mezi těmito dvěma seriály naprosto nepřekvapivě končí. The Girlfriend Experience mělo kromě naprosto jiného žánru i příšerně nesympatickou hlavní hrdinku a takovou tu atmosféru "lepšího" seriálu, která mi většinou přijde lehce pozérská (ale funguje).

Christine Reade (Riley Keough) byla na pěst. Protivná, arogantní a bezprizorní holka, která neví, co se sebou, a víceméně hlavně z nudy se stane prostitutkou. (Neberu, že potřebovala peníze, mohla si zvolit jakoukoliv brigádu.) Nakonec se stane přesně tím, čím na začátku seriálu opovrhovala - svou bývalou kamarádkou a kolegyní Avery (Kate Lyn Sheil) - a ve prospěch toho jednoduššího života upustí od všeho, pro co byla nadšená a co ji na začátku naplňovalo. Samozřejmě to jde brát jako test toho, jestli budu prostitutku posuzovat hůř než holku, která se živí čímkoliv jiným, což je rozhodně na seriál od Starz příjemně komplikovaná společenská úvaha. Christine by ale byla kráva, i kdyby dělala servírku. Když přišel na scénu stalker Jack (James Gilbert), fakt jsem s ní cítila a celou tu hnusnou situaci jsem jí nezáviděla. Ke konci jsem se ale nebyla schopná donutit, aby mi jí bylo líto; proč taky litovat někoho kvůli samotě, na které tak aktivně pracoval pálením všech mostů, které k němu vedou?

Erin Roberts (Mary Lynn Rajskub) si podle mě zasloužila mnohem víc prostoru, Avery vyšumněla úplně do prázdna a David Tellis (Paul Sparks) byl boží hajzlík, bavil mě. Ještě víc se mi ale líbilo, že nakonec dostal přes prsty. K dalším postavám nějak nemám co říct; buď byly hodně na periferii, nebo úplně vyšuměly do ztracena jako Avery. To konkrétně se stalo i některým menším zápletkám - buď jsem nesledovala dost pozorně nebo od nich prostě upustili, aniž by je dořešili. I přesto bych to ale doporučila. Dvacetiminutovky se dobře odměřovaly, měli to efektivně nadávkované a vygradované, a konec měl nádherně znepokojivou atmosféru.

Upřímně, jsem docela zvědavá na druhou řadu.