29. května 2018

iZombie: Season 4

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 | Season 5 |
_______



4.01 Are You Ready for Some Zombies? - 4.02 Blue Bloody - 4.03 Brainless in Seattle, Part 1 - 4.04 Brainless in Seattle, Part 2 - 4.05 Goon Struck - 4.06 My Really Fair Lady - 4.07 Don't Hate the Player, Hate the Brain - 4.08 Chivalry is Dead - 4.09 Mac-Liv-Moore - 4.10 Yipee Ki Brain, Motherscratcher - 4.11 Insane in the Germ Brain - 4.12 You've Got to Hide Your Liv Away - 4.13 And He Shall Be a Good Man

zdroj: imdb.com
Stále jsem překvapená, jak moc mě ten seriál drží a jak mě zamrzelo, že příští řada bude poslední. Seattle jako uzavřená zóna přinesl hodně dobrá témata, kterých se nebáli využít. Taky se mi líbilo, že přes všechny ty zápletky zůstala centrální zápletka pořád stejná - boj o nadvládu nad dystopií, ve které rychle dochází jídlo. Musím říct, že párkrát jsem byla slušně napjatá - hlavně ve finále - byť jsem vlastně věděla, že o moc nejde.

Rose McIver (Liv) si to podle mě musí fakt užívat - nestává se moc často, aby si herec mohl vystřídat tolik charakterů v rámci jednoho seriálu (a jedné postavy). Hodně mě potěšili, že jí konečně nadělili pořádného chlapa, Levon (Daniel Bonjour) jí podle mě docela sedl - takže logicky musel dopadnout, jak dopadl. Clive (Malcolm Goodwin) je moje bejby, byť ani ten milostný trojúhelník, ani ta zápletka s Dale (Jessica Harmon) ho podle mě nebyly hodné. Ravi (Rahul Kohli) je pořád moje nejoblíbenější postava, jsem ráda, že má co chtěl - Peyton (Aly Michalka) - a hodně mě baví, jak se ze šprta stává hrdina nijak krkolomným, ale za to uvěřitelným tempem.

Trochu mě mrzelo, jak byl Blaine (David Anders) mimo typickou partu, mám toho zmetka ráda, ale dějově to nemohlo být jinak. Z jeho šíleného otce (Robert Knepper) jsem nadšená nebyla, ale zombie církev dávala smysl a to kladivo bylo vtipné. Tuto sezónu bylo navíc hodně Don E.ho (Bryce Hodgson), který mě baví čím dál víc. Major (Robert Buckley) mě ale fakt vytáčel. Většinu času byl na přes držku, na konci mu přisoudili hrdinství, ze kterého jsem protáčela oči, a jako nového Commandera jsem ho fakt mít nemusela. Zatímco Liv vyrostla do role Renegade a sedlo jí to jak prdel na hrnec, tohle bylo prostě neskutečně na sílu a vůbec tomu nevěřím.

Na logický růst hlavních postav - až na výjimku - a skvělé výkony jejich herců jsem si vlastně u iZombie docela zvykla, takže bych chtěla vypíchnout dvě vedlejší - Isobel (Izabela Vidovic) sice existovala jen proto, aby mohli najít lék (byť jednorázový), ale zahraná byla úžasně, skoro jsem si na konci jejího působení uplákla, a Ravi měl v téhle lince spoustu materiálu. A Jason Dohring (Chase Graves) si zaslouží všechny ceny - to, jak se Chaseovi celá situace začala vymykat z rukou a jemu zároveň s tím začalo nádherně hrabat, bylo prostě úžasně zahrané a žrala jsem mu to i s navijákem. Podle mě skvěle propracovaný záporák.

Z epizod se mi líbily Goon Struck, protože Liv konečně našla svoje poslání a ta závěrečná scéna byla nesmírně silná; Mac-Liv-Moore, protože rapující Liv za moc; Yipee Ki Brain, Motherscratcher!, protože narážky na vystřižené akční scény byly super; You've Got to Hide Your Liv Away, protože Ravi frčící na mozku zbohatlické pipiny byl hodně fajn; a And He Shall Be a Good Man, to byla fakt dobrá a napínavá epizoda, povedené finále.

Celkově to byla silná sezóna a jsem zvědavá na tu poslední.