15. prosince 2018

Final Space: Season 1

| Season 1 | Season 2 | Season 3 |
_______

All of us are broken. Just a question of how much and how far we're willing to go to fix it.


1.01 Chapter One - 1.02 Chapter Two - 1.03 Chapter Three - 1.04 Chapter Four - 1.05 Chapter Five - 1.06 Chapter Six - 1.07 Chapter Seven - 1.08 Chapter Eight - 1.09 Chapter Nine - 1.10 Chapter Ten

zdroj: imdb.com
Final Space mi bylo doporučeno jako skvělý dospělácký animák a byla jsem upozorněna na to, že se toho nebojí - míněno nečekané zvraty a smrti hlavních postav. Vzala jsem to varování trochu na lehkou váhu (přestože seriál prakticky začíná větou "The outcome was never in our favor, Gary.") a tvrdě jsem zaplatila. Začalo to v šesté epizodě a od té doby už to šlo jenom z kopce. Tím ovšem nemyslím kvalitu seriálu, to byla super jízda.

Gary (Olan Rogers) byl typ hlavnímu hrdiny, kterého nebylo jednoduché si oblíbit, ale na konci to přišlo. Quinn (Tika Sumpter) mě bavila, ale mnohem víc mě zajímala jako Nightfall, která podle mě nějak vyzněla do prázdna. Avocato (Coty Galloway) mě hodně mrzel, byla to dost rána, a Little Cato (Steven Yeun) pak podle mě neměl dost prostoru, aby tu díru zaplnil. H.U.E (Tom Kenny) byl super, KVNa (Fred Armisen) mi bylo chvílemi až líto. Lord Commander (David Tennant) byl takový typický sci-fi záporák, ten mě moc nedojímal, ale Tribore (Olan Rogers) mě překvapil hodně, do další řady bych ho brala víc. Mooncake byl sladký, ale jako postava podle mě trochu pokulhával, spíš byl jen dějovým objektem. A hlas(y) Johna DiMaggia jsou vždycky příjemným zážitkem.

Hodně se mi líbil koncept epizod - úvod, kolik Garymu zbývá kyslíku, a pak celá epizoda řečená v retrospektivě. Bylo jasné, že se děj nakonec dostane do tohoto bodu, kde začala první epizoda, ale tak trochu jsem čekala, že se to v závěru nějak zvrtne. Je fakt, že tam byl nějaký paprsek naděje (seriál přece jen dostal další řadu, která o něčem být musí), ale předtím se toho stalo tolik, že srdce plakalo.

Z epizod bych přece jen vypíchla Chapter Six, byla úžasná, byť konec byl surový; Chapter Eight, ani nevím proč; a Chapter Ten, neskutečně chutné finále. Je to ale vypichování toho nejlepšího z fakt dobrého seriálu, kde jedna epizoda navazuje na druhou, takže je třeba brát to s rezervou.

Prostě, Final Space se fakt povedlo a těším se na druhou řadu.