22. června 2019

Jessica Jones: Season 3

| Season 1 | Season 2 | Season 3 |
_______

Sometimes there is no question, there's no doubt. You know what you're looking at. You know exactly what to do.
Get the bad guy.



3.01 AKA The Perfect Burger - 3.02 AKA You're Welcome - 3.03 AKA I Have No Spleen - 3.04 AKA Customer Service is Standing By - 3.05 AKA I Wish - 3.06 AKA Sorry Face - 3.07 AKA The Double Half-Wappinger - 3.08 AKA Camera Friendly - 3.09 AKA I Did Something Today - 3.10 AKA Hero Pants - 3.11 AKA Hellcat - 3.12 AKA A Lotta Worms - 3.13 AKA Everything

zdroj: imdb.com
Jessica Jones byla láska na první pohled, takže jsem se na každou řadu těšila a na tu třetí jsem byla zvlášť zvědavá, když jsem se dozvěděla, že Netflix to zařízl. Nevím, jestli věděli, že je to poslední řada, když ji točili, ale podle úplného závěru, který na mě působil spíchnutý hodně horkou jehlou, myslím, že nevěděli. Vůbec jsem z toho neměla pocit konce seriálu a vlastně mi to ani nedávalo smysl, byla jsem zklamaná.

Hlavní zápletka mě docela bavila. Gregory Sallinger (Jeremy Bobb) byl úžasný úchyl a rozhodně měl prezenci, ale Kilgrave (David Tennant) to nebyl. Ani na moment jsem nepochybovala, že ho dostanou (byť teda silně pochybuju, že by se Sallinger takto nechal chytit, to bylo docela trapné), a smrt Dorothy (Rebecca De Mornay) se mnou nezahýbala, neměla jsem ji ráda a jelikož nemůžu vystát ani Trish (Rachael Taylor), úplně se to minulo účinkem.

Když už zmiňuju Trish, ten její propad do šílenství byl dobře napsaný (konečně ta její postava k něčemu byla), ale přiznám se, že by se mi líbilo, kdyby větší stopáž věnovali tomu, jak ji Jessica (Krysten Ritter) loví, než tomu, jak Trish loví Sallingera a jestli ho nakonec zabije nebo ne. Malcolm (Eka Darville) byl tuhle sezónu krásně rozpolcený, to se mi líbilo, ale nejvíc mě bavila Hogarth (Carrie-Anne Moss) a fakt, že ani tváří v tvář smrti se nedokázala změnit. Kith (Sarita Choudhury) byla výborná postava a hrozně jsem jí fandila, aby Jeri nenaletěla.

Erik Gelden (Benjamin Walker) měl rozhodně zajímavou superschopnost, ale charakterově mě mnohem víc bavila jeho sestra Brianna (Jamie Neumann) - skoro si myslím, že kdyby z nich udělali jednu postavu, bylo by to lepší. Gillian (Aneesh Sheth) byla super, její přístup k práci byl inspirativní a grácie, s jakou zvládala Jessicu, obdivuhodná.

Co se týče Jess samotné, tak následky konce minulé sezóny (a vlastně i všeho toho předtím) byly zahrané skvěle a ta alternace křehkosti a zranitelnosti s čirou volní silou jde Krysten Ritter dobře. Bolelo mě srdce za Jess a upřímně, po všech těch kopancích do žaludku mě hrozně mrzí, že ten seriál pro ni nekončil na trochu veselejší notě. Fakt mi přijde hrozně nefér a zbytečně temné, že téměř všichni (tedy ti, ze kterých Erika nebolí hlava) mají světlejší vyhlídky do budoucna, jen Jess ne.

Ve finále zcela očividně mířili rezignaci Jess po tom, co ztratila i posledního blízkého člověka, a pak velkolepému návratu v další řadě. Tipuju, že až ve chvíli, kdy ji nedostali, nechali Jess nelogicky otočit po tom, co se se všemi rozloučila (a předala alias Malcolmovi). Myslím, že ve snaze nakrmit vlka akorát zmrzačili kozu, protože to stejně jako finále seriálu nefungovalo. A pokud to takhle mělo končit i v případě, že by seriál nedostal zelenou do další řady, tak by to rozhodně oproti prvním dvěma řadám bylo slabé.

Celkově to nebyla špatná řada, ale první se ani náhodou nevyrovnala a rozhodně to nebylo takové finále, které bych si představovala pro seriál, který začal na takové úrovni. Škoda.