13. června 2022

Barry: Season 3

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 |
_______

I know evil, Barry. And you're not evil. But this has to stop.


3.01 forgiving jeff - 3.02 limonada - 3.03 ben mendelsohn - 3.04 all the sauces - 3.05 crazytimeshitshow - 3.06 710N - 3.07 candy asses - 3.08 starting now

zdroj: imdb.com
Barry byl další ze seriálů, u kterého jsem si nebyla jistá, jestli přežije pandemii a který mě zaskočil tím, že ji nejen přežil, ale že už jsou nové epizody. Kromě toho je to jeden z mála seriálů, který je od začátku postavený na naprosto bizarní zápletce a nějakým zázrakem se jim daří to eskalovat, aniž by to spadlo do balastu, který jen lacině šokuje a nic víc. Tahle řada toho byla absolutním důkazem, protože nic tak sběsilého a zároveň černočerně vtipného jsem dlouho neviděla.

Byla jsem až překvapená, jak moc jsem si pamatovala z minulé řady, byť slušné mezery jsem měla, hlavně co se týkalo těch drogových dealerů. NoHo Hank (Anthony Carrigan) a Cristobal (Michael Irby) mě ale tuto sezónu přesto bavili nejvíc od té neočekávané romance až po Hankovu vysvobozovací akci ve finále, byť mě neskutečně naštvali tím otevřeným koncem. Barry (Bill Hader) pokračoval s té sestupné tendenci do absolutního rozcupování a musím říct, že Bill Hader, kterého jsem poznala jako komika, mě ohromuje čím dál víc. Sally (Sarah Goldberg) mě na pár vteřin přestala otravovat a dokonce mi jí bylo chvíli i líto, než se to ke konci hrozně zvrtlo.

Fuches (Stephen Root) mě sere už delší dobu a narozdíl od těch ostatních postav s ním nemám ani kapku soucitu, takže mě blaží, že na tom byl na konci sezóny stejně bledě jako Barry (byť jeho intermezza s poznáváním nových kultur - hlavně v 710N - mě neskutečně bavily). Cousineau (Henry Winkler) měl tuto sezónu zajímavou trajektorii a byť mi bylo ve finále naprosto jasné, o co tam jde, stejně to na mě zapůsobilo, bylo to prostě skvěle zahrané. Hodně se mi líbila Katie (Elsie Fisher) a trochu mě mrzelo, když z děje vymizela, byť to bylo logické. Brala bych víc Nguyena (James Hiroyuki Liao), to finále bylo krásně emotivní a líbily se mi jeho reakce na policejní práci.

Celá řada byla nesmírně silná, ale z epizod musím vypíchnout hlavně 710N pro tu cukrárnu a hlavně tu nejmíň okázalou a stylovou silniční honičku všech dob, nemohla jsem se přestat smát. Z hostů potěšily Karen David (Sharon Lucado), neskutečná Vanessa Bayer (Morgan Dawn-Cherry), která si tu roli snad napsala sama, a Annabeth Gish (Julie).

Barry má už teď schválenou čtvrtou řadu a já jsem na ni upřímně zvědavá. Slabší scénáristé by se tímhle docela zahnali do kouta, ale tady čekám velké věci minimálně tak dobré jako tato řada.