9. září 2022

American Horror Stories: Season 2

| Season 1 | Season 2 |
_______

A doll does not sin. It has no flesh to mortify. No soul to lose. It's God's ideal made manifest.


2.01 Dollhouse - 2.02 Aura - 2.03 Drive - 2.04 Milkmaids - 2.05 Bloody Mary - 2.06 Facelift - 2.07 Necro - 2.08 Lake

zdroj: imdb.com
Z první řady American Horror Stories jsem loni nebyla zase tak nadšená, přišla mi hodně nevyrovnaná, a docela mě překvapilo, že to obnovili pro další - myslela jsem, že to je jen něco, čím lepili ty covidové ztráty. Hned první epizoda mě ale příjemně překvapila a byť mi nadšení nevydrželo celou řadu, rozhodně jsem z ní nebyla stejně rozčarovaná jako z té první.

Lví podíl na tom měl fakt, že se tentokrát téměř vůbec neodkazovali na původní seriál a jeli skutečně samostatné krátké příběhy. Nadto mám pocit, že tam, kde se mi epizoda nelíbila, to bylo spíš protože mi ten příběh nesedl než protože mi přišel špatně zpracovaný. Obsazení bylo rozmanité a jednou, dvakrát mi udělali skutečně radost známou tváří, kterou jsem tam nutně nečekala.

Dollhouse byla fantastická epizoda; napjala mě, vtáhla mě a byť bych nemusela mít to propojení s Coven, udělali to docela decentně a hlavně šikovně, takže jim to odpustím. Aura mě velmi příjemně překvapila, dokonce jsem se jednou fakt lekla, příběh byl dotažený až na ten úplný konec, to byl podle mě zvrat pro zvrat, a potěšili mě obsazením, Gabourey Sidibe a Max Greenfield si skvěle nahrávali.

Drive mi nesedlo, hlavní hrdinka mi byla hrozně nesympatická od samého začátku, takže jsem to nebyla schopná moc prožívat, nicméně odvyprávěné to bylo dobře a pořád to bylo lepší než většina první řady. Milkmaids mělo ten problém, že historické epizody mě v AHS obecně moc nebaví, plus tohle byla typická vybíječka postav a ještě ke všemu absolutně nechutná, takže rozhodně ne můj žánr.

Bloody Mary byla lepší než dvě předchozí epizody a fantastická vizuálně, ale ne a ne mě skutečně vtáhnout, nicméně Dominique Jackson mě potěšila velmi. Facelift byla podle mě neslabší epizoda sezóny, nebavila mě ani trochu, některé části jsem si musela vracet, jak mě opouštěla pozornost.

Necro mělo v podstatě super příběh, hodně mě bavil, ale nepochopila jsem, jak to zapadalo do tématu AHS; ten stalking tam byl celkem okrajově, tak maximálně na thriller, nevěřím ani na vteřinu, že by Sam (Madison Iseman) skutečně nikdo nezaměstnal, a celkově to bylo spíš zvrhlé než horor. Lake mě hodně překvapilo obsazením, Alicii Silverstone (Erin) jsem nečekala, ale její postava byla skvělá, na závěr se vytasili s fakt povedenou epizodou.

Abych to shrnula, American Horror Stories je podle mě jeden z mála seriálů, kde je druhá řada mnohem lepší než ta první.