12. května 2015

Revenge: Season 4

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 |
_______

When everything you love has been stolen from you, consider my story as you embark on your own journey of revenge. And always remember...
What goes around, comes around.



4.01 Renaissance - 4.02 Disclosure - 4.03 Ashes - 4.04 Meteor - 4.05 Repercussions - 4.06 Damage - 4.07 Ambush - 4.08 Contact - 4.09 Intel - 4.10 Atonement - 4.11 Epitaph - 4.12 Madness - 4.13 Abduction - 4.14 Kindred - 4.15 Bait - 4.16 Retaliation - 4.17 Loss - 4.18 Clarity - 4.19 Exposure - 4.20 Burn - 4.21 Aftermath - 4.22 Plea - 4.23 Two Graves

zdroj: imdb.com
Když jsem začala sledovat čtvrtou řadu Revenge, nečekala jsem, že bude úplně poslední. Ale jsem za to ráda, měli to dotažené, řada byla silná, hodně mě bavila a ač lehce přitažené za vlasy, Two Graves bylo přesně takové finále, jaké si Revenge zasloužilo. Fakt, že věděli kdy a jak skončit, jen potvrzuje, že je to skutečně jeden z nejpodceňovanějších seriálů, který za poslední dobu běžel.

Největší změna oproti předchozím řadám byla v tom, že David Clarke (James Tupper) ožil, čímž se tak trochu změnil tón seriálu. Epicentrum pomsty se přesunulo na Victorii (Madeleine Stowe) a Emily / Amanda (Emily VanCamp) se ze začátku jevila, že bude spíš v defensivě. Potěšil mě vývoj ohledně Greysonovic spratků - Daniel (Josh Bowman) se konečně odporoučel na věčnost a Charlotte (Christa B. Allen) prostě zmizela ze scény.

Většinu sezóny mě silně prudila Margaux LeMarchal (Karine Vanasse), ale ve finále se docela vykoupila. Louise Ellis (Elena Satine) se mi hodně líbila, nejvíc, když byla Wonder Twins s Nolanem (Gabriel Mann), ale i pak. Sice pochybuji, že by tak rychle otočila, ale jsem ráda, že prohlédla. Je škoda, že přišla až teď, myslím, že by z ní Revenge profitovalo klidně i dřív. Ben Hunter (Brian Hallisay) nebyl žádný zázrak, ale pořád lepší než Daniel. Potěšila Gina Torres (Natalie Waters), za to Courtney Love (White Gold) byla až nehezky děsivá a ne tím, že byla nájemný vrah.

Byl zápletky, bez kterých bych se obešla, jako ta temná figura, která držela Davida Clarkea v zajetí, taková deus ex machina, aby bylo komu se msít, ale emocionálně se mi tato řada velmi líbila. (I když bych se obešla bez té clip-show epizody.) Naivně jsem skutečně věřila, že Victoria ke konci zemřela, ten twist byl trochu moc klišé, ale nakonec to odčinili tím, jak vlastně zemřela a čí rukou. Plus to srdce, doufám, že to není sen, to by byla krásná ironie.

Líbila se mi ta myšlenka, že ti, co přežili, jsou vlastně šťastní - i když nějaké dodatečné slovo ohledně toho, jak vlastně dopadla Margaux, by se hodilo - a líbilo se mi, jak ukázali, kolik lidí padlo za oběť Amandině pomstě, je to k zamyšlení. A hrozně mě potěšili koncem pro Nolana - i když mu nedali lásku, dali mu smysl života, a za to jsem fakt ráda, protože Nolan byl moje nejoblíbenější postava. A musím přiznat, že když zmíral David, brečela jsem.

Revenge můžu rozhodně doporučit - sem tam sice ztratili dech, ale měli říz od první do poslední řady, nebáli se toho a věděli, kdy skončit. A to se cení.