27. prosince 2015

Fargo: Season 2

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 | Season 5 |
_______

"This is a true story. At the request of the survivors, the names have been changed. Out of respect for the dead, the rest has been told exactly as it occurred."


2.01 Waiting for Dutch - 2.02 Before the Law - 2.03 The Myth of Sisyphus - 2.04 Fear and Trembling - 2.05 The Gift of the Magi - 2.06 Rhinoceros - 2.07 Did you do this? No, you did it! - 2.08 Loplop - 2.09 The Castle - 2.10 Palindrome

zdroj: imdb.com
Narozdíl od druhé řady True Detective, která celou zeměkouli brutálně zklamala a mě jen zmátla, se druhá řada Fargo ukázala minimálně stejně dobrá jako ta první. První extrémně příjemné překvapení bylo, že mámu Molly (tady Raven Stewart) hrála Cristin Milioti (Betsy Solverson), kterou prostě miluji, čím víc z ní vidí. Druhé, že Kirsten Dunst (Peggy Blumquist), kterou prostě nemám ráda, byla tady nejen přijatelná, vlastně se mi herecky dost líbila. Potěšilo mě, že se v jeden krátký moment v Palindrome objevilo obsazení první řady, i když ta scéna mi do kontextu zapadala asi stejně jako celá ta záležitost s ufouny, kterou upřímně nechápu, neberu a asi jim to neodpustím.

Patrick Wilson (Lou Solverson) dobře převzal štafetu po Keithovi Carradineovi a jelikož ho mám ráda jako herce, nijak mě nepřekvapilo, že uměl hrát i docela minimalisticky. Ted Danson (šerif Larsson) mě bavil, ačkoliv největší masér celé sezóny byl podle mě Mike Milligan (Bokeem Woodbine) - musím říct, že mi ho na konci skoro bylo líto, stejně jako Eda Blumquista (Jesse Plemons), a toho fest, přiznám se. Přišel k tomu všemu jak slepý k houslím a ještě na to fakt hnusně dojel. Peggy byla víc trest než cokoliv jiného.

Gerhardtové byla fakt slušně vystavěná rodina - Floyd (Jean Smart) byla tvrdá matriarcha, Dodd (Jeffrey Donovan) byl luxusní dobytek, Simone (Rachel Keller) udělala v už tak blbé situaci ještě horší volbu, i když se jí ani v nejmenším nedivím, a Bear (Angus Sampson) mi byl celkem sympatický, než zabil Simone. Gerhardtům jsem nemohla úplně fandit, ale stejně mi některých z nich bylo trochu líto - ovšem ne tolik, jak ve finále Hanzeeho (Zahn McClarnon). Je to zvláštní, ale nakonec jsem s ním víc soucítila než cokoliv jiného.

Co se týče epizod, musím vypíchnout The Castle (a Martina Freemana jako vypravěče.) Celá řada měla perfektní atmosféru a spád, byla fakt dobře načasovaná. Jestli to tak půjde dál, Fargo se pro mě dostane na absolutní seriálovou klasiku.