20. června 2014

Fargo: Season 1

| Season 1 | Season 2 | Season 3 | Season 4 | Season 5 |
_______

"This is a true story. At the request of the survivors, the names have been changed. Out of respect for the dead, the rest has been told exactly as it occurred."


1.01 The Crocodile's Dilemma - 1.02 The Rooster Prince - 1.03 A Muddy Road - 1.04 Eating the Blame - 1.05 The Six Ungraspables - 1.06 Buridan's Ass - 1.07 Who Shaves the Barber? - 1.08 The Heap - 1.09 A Fox, a Rabbit, and a Cabbage - 1.10 Morton's Fork

zdroj: imdb.com
Ačkoliv se nedá říct, že by mi původní filmové Fargo obrátilo život naruby, seriálu jsem stejně dala šanci už jen kvůli Martinovi Freemanovi (Lester Nygaard). Ačkoliv byl Lester pěkně vyčůraný kuní ksicht, moje srdce si okamžitě získala Molly Solverson (Allison Tolman), která se rychle zařadila do sbírky mých oblíbených seriálových hrdinek. Konec mě zanechal na vážkách - ačkoliv bych ráda viděla další Fargo příběh, Molly by mi hrozně chyběla. Ale uvidíme.

Hlavní kouzlo série spočívalo v tom, že nepředstavila žádné superhrdiny. Gus Grimly (Colin Hanks) byl, ač sympaťák, obyčejný průměrně inteligentní člověk, který se tváří v tvář hrozně nechal zastrašit, a přesto to byla ta nejodvážnější věc, kterou mohl udělat. Lorne Malvo (Billy Bob Thornton) se jevil jako chyby nedělající vraždící fantom, ale i on nakonec skončil zcela lidsky. Stejně tak Lester, ač byl chvíli na koni, skončil nakonec pod ním.

Ale i přes tu nehostinnou atmosféru zimní Minnesoty a černý humor se Fargu podařilo přijít s vlastně pohádkovým koncem. Někteří říkají, že finále bylo zklamání, ve mně se ovšem ale asi probudil dosud latentní fanda šťastných konců a finále se mi líbilo tak, jak bylo. Kažodpádně i přes tu chválu, která ze mě dosud padala, musím Fargu vytknout lehkou nejasnost motivů a sem tam překombinovanost, určité postavy či zápletky se daly úplně vypustit.

Potěšili Keith Carradine (Lou Solverson), Susan Park (Linda Park), Rachel Blanchard (Kitty Nygaard) a Oliver Platt (Stavros Milos). Na případnou druhou sezónu se určitě podívám - ač se se seriály, které každou sezónu vypráví jiný příběh s jinými postavami, roztrhl pytel, a Molly mi bude chybět, snad ten formát tady i uvítám čistě proto, že ten konec aspoň nepokazí.