5. června 2016

Ripper Street: Series 4

| Series 1 | Series 2 | Series 3 | Series 4 | Series 5 |
_______

Life is not a fairy tale and those who seek to make it one too often do so for the real and felt unhappiness of their actual lives.


4.01 The Strangers' Home - 4.02 Some Conscience Lost - 4.03 A White World Made Red - 4.04 Men of Iron, Men of Smoke - 4.05 No Wolves in Whitechapel - 4.06 Edmund Reid Did This

zdroj: imdb.com
Dlouho jsem si myslela, že Ripper Street je zrušené, a pak jsem vlastně náhodou zjistila, že Amazon objednal další dvě sezóny. Dlouho jsem uvažovala - The Peace of Edmund Reid by byl úžasný konec seriálu a možná to tak mělo zůstat, ale Matthewovi Macfadyenovi prostě nikdy nedokážu odolávat dlouho.

Celkově můžu říct, že mi nepřišlo, že by seriál nějak kvalitativně spadl a když opominu, že podle mě nenatočí lepší poslední díl než The Peace of Edmund Reid, bylo to vlastně dost fajn. Líbila se mi nová dynamika, kterou přinesl fakt, že Drake (Jerome Flynn) byl tentokrát Reidův (Matthew Macfadyen) nadřízený a ne naopak. Nelíbilo se mi ale cokoliv kolem Jacksona (Adam Rothenberg) a Long Susan (MyAnna Buring). Pořád mi přijde křečovité, jak Jackson otočil, a Long Susan prostě nedokážu mít ráda, měla viset. Docela mě zklamala i Mathilda (Anna Burnett) - chápu, že je vlastně plus, že se po tom všem chová jak normální puberťačka, ale byla na pěst.

Tuhle sezónu jsem měla nejradši Rose (Charlene McKenna) - ona a Drake byli vždycky moje OTP a baví mě, kam až se posunula. Celou sezónu mě pro ni bolelo srdce. Nemůžu souhlasit s tím, co udělala na konci, ale těžko souhlasit i s tím činem, který prozradila. Každopádně vím, že ji chuděru čeká velké utrpení, protože přišla o manžela a dost možná přijde i o dítě, protože Susan jí ho patrně vezme, a těším se na další řadu už jen proto, abych se dozvěděla, jak to s ní bude pokračovat.

Když už jsme u toho, ani za milion let by mě nenapadlo, že Drake zemře a ještě takto. Bylo tam "To Be Continued", může se stát, že přežil, ale nevím jak. (I když, Reid taky přežil kulku do hlavy...) Každopádně bych mnohem radši viděla na marách Jacksona, stejně je od toho, co se usmířil se Susan, nudný a politování hodný. Cliffhanger byl dost výživný - zaprvé byli všichni na útěku, zadruhé zemřel Drake a zatřetí, jejich nemesis, Augustus Dove (Killian Scott) je opravdu vysoce postavený a jen tak se nedá.

Překvapil mě návrat Deborah Goren (Lucy Cohu), zas tak se mi s Reidem nelíbila; hodně potěšila Clare Foster (Elenora Freeman) a je hrozná škoda, že to Elenoře s Reidem nevyšlo; a Jonase Armstronga (Nathaniel) jsem normálně nepoznala.

Celkově to nebylo špatných šest epizod, ale sloužily spíš k tomu, abych se těšila na dalších šest, než k nějaké samostatné jízdě.