11. června 2016

The Night Manager (2016)

Children grow up thinking the adult world is ordered, rational, fit for purpose. It's crap. Becoming a man is realising that it's all rotten. Realising how to celebrate that rottenness, that's freedom.


Episode 1 - Episode 2 - Episode 3 - Episode 4 - Episode 5 - Episode 6

zdroj: imdb.com
Přiznám se, že k mini-sérii mě přivedla ta nejprofláklejší milostná scéna (která byla mimochodem hodně žhavá), ale když jsem viděla jméno Johna le Carrého, něco sepnulo. Pak jsem zjistila, že The Constant Gardener se mi líbil (i film, i kniha), Tinker Tailor Soldier Spy se mi nelíbil a A Most Wanted Man jsem sice viděla, ale nezanechal ve mně žádnou stopu. Vzhledem k těm posledním dvěma věcem pro mě bylo velké překvapení, že The Night Manager se ukázal jednou z nejlepších věcí, co jsem za poslední dobu viděla. (A to množství /polonahého/ Toma Hiddlestona s tím má co dělat jen napůl.)

Jonathan Pine (Tom Hiddleston) je přesně ten typ hrdiny, který miluju. To nejúžasnější na "klaďákovi" Jonathanovi je, že si jde přímo za svým zdánlivě bohulibým cílem, ale udělá v jeho jméno hrozná zvěrstva a celé to není motivované ničím jiným než osobní pomstou. Tom Hiddleston je nečitelný a zároveň expresivní, a prostě úžasný. Zatím bych neřekla, že jsem "Hiddlestoner", ale už jim rozhodně víc než rozumím. Hrozně mě zaujala Elizabeth Debicki (Jed) - Jed byla nešťastná, utrápená, al zároveň silná hrdinka bez toho, aby nám ukazovali, jak nereálně setřásá trauma a chladně čelí fyzickému napadení. Kromě toho je Elizabeth Debicki neuvěřitelná kost.

Hugh Laurie (Richard Onslow Roper) byl extrémně přesvědčivý hajzlík, byť většinou střídal jen zlé zírání a podezíravost, teprve ke konci začal být rozmanitější a taky děsivější. Mnohem víc mě ale bavil Tom Hollander (Lance Corkoran) - vždycky ho ráda vidím ve vedlejší roli, ale tahle pocitově rozhodně vedlejší nebyla a hrozně se mi líbilo, jak bojoval s tím, že chce Jonathana zabít a opíchat zároveň. (Docela jsem Corkymu rozuměla.) Olivia Colman (Angela Burr) byla jako vždycky skvělá a líbilo se mi, že ani Angela nebyla úplně kladná. Naopak, ve svém stavu byla fakt hodně drsná. Tobias Menzies (Geoffrey Dromgoole) hrál opět dobrou sketu a Aure Atika (Sophie Alekan) tam byla jen v jedné epizodě, ale udělala dojem, který přetrval.

Jediné, co by se tomu dalo vytknout, byl ten až příliš poetický a spravedlivý konec, ale víte co? Fandila jsem Jonathanovi a Jed a Angele a vlastně jsem si přála, aby to tak dopadlo, takže co remcám. Prostě, The Night Manager má skvělé tempo, je napínavý, má úžasně načasované akční okamžiky... Prostě můžu víc než vřele doporučit.